• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Kompakt coil kjøpes

aakvik

Norbrygg-medlem
Går med tanken om å lage et herms oppsett. Trenger derfor en kompakt coil i rustfritt stål eller i kopper. Diameter rundt 12-16 cm hadde vært perfekt. Da med inn- og utgang i samme ende.
Noen som har, kan lage eller tipse om hvor jeg kan kjøpe hadde vært gull :)

Mvh
Aakvik
 
Send en mail, så sender de nok.. Har hørt om andre her på forumet som har kjøpt derfra..
 
aakvik skrev:
Går med tanken om å lage et herms oppsett. Trenger derfor en kompakt coil i rustfritt stål eller i kopper. Diameter rundt 12-16 cm hadde vært perfekt. Da med inn- og utgang i samme ende.
Noen som har, kan lage eller tipse om hvor jeg kan kjøpe hadde vært gull :)

Mvh
Aakvik

Sjekk ut konge-hermsen til Ketil:

http://forum.norbrygg.no/index.php/topic,17430.0.html
 
Bjarte H skrev:
aakvik skrev:
Går med tanken om å lage et herms oppsett. Trenger derfor en kompakt coil i rustfritt stål eller i kopper. Diameter rundt 12-16 cm hadde vært perfekt. Da med inn- og utgang i samme ende.
Noen som har, kan lage eller tipse om hvor jeg kan kjøpe hadde vært gull :)

Mvh
Aakvik

Sjekk ut konge-hermsen til Ketil:

http://forum.norbrygg.no/index.php/topic,17430.0.html
Netopp han som har inspirert meg, han var innom her for et par uker siden og skrøyt, dog beskjedent, om hvor fett dette fungerte :)
 
:skitbra:

Det er vel ingen ting i veien for å kopiere det da? Antar at han har kvitteringene fra hvor han kjøpte delene liggende ;)
 
aakvik skrev:
Går med tanken om å lage et herms oppsett. Trenger derfor en kompakt coil i rustfritt stål eller i kopper. Diameter rundt 12-16 cm hadde vært perfekt. Da med inn- og utgang i samme ende.
Noen som har, kan lage eller tipse om hvor jeg kan kjøpe hadde vært gull :)

Mvh
Aakvik

Hvor fort trenger du den?
Før eller etter jul?
 
A.borgen skrev:
aakvik skrev:
Går med tanken om å lage et herms oppsett. Trenger derfor en kompakt coil i rustfritt stål eller i kopper. Diameter rundt 12-16 cm hadde vært perfekt. Da med inn- og utgang i samme ende.
Noen som har, kan lage eller tipse om hvor jeg kan kjøpe hadde vært gull :)

Mvh
Aakvik

Hvor fort trenger du den?
Før eller etter jul?
Hadde vært gull før jul selvsagt, men ikke et must.
 
Heisann

Hvis det er av interesse kunne jeg tenke meg en tilsvarende løsning. Vi kunne spleisa på eventuell transport. Jobber i Oslo og får helt sikkert fiksa en transport fra Drammen!
Olaf
 
Nansen skrev:
Heisann

Hvis det er av interesse kunne jeg tenke meg en tilsvarende løsning. Vi kunne spleisa på eventuell transport. Jobber i Oslo og får helt sikkert fiksa en transport fra Drammen!
Olaf
Sikkert ikke dumt, tenkte uansett å prøve meg på en 5 meters coil av bløtt kobber Ø10mm. Får jeg bøyd til den så blir vel det løsningen. Hvis ikke så må andre ting prøves s.feks. Coil fra Australia :) du har det travelt med din eller?
 
Heisann

Jeg har det ikke travelt:) Jeg brygger og koser meg i dag så det er til ombyggig/flytting ut i garagen.
 
Gryphon Brewing sender gjerne internasjonalt, men nettbutikken er ikke laget for internasjonale ordre. Man må sende mail.
Coil i registrert pakke med tracking koster 120 AUD. Setter gjerne verdi til 15 AUD ved forespørsel.
Veldig hyggelig kar som driver denne butikken, og svarer ganske kjapt på mails.
 
Ketil skrev:
Gryphon Brewing sender gjerne internasjonalt, men nettbutikken er ikke laget for internasjonale ordre. Man må sende mail.
Coil i registrert pakke med tracking koster 120 AUD. Setter gjerne verdi til 15 AUD ved forespørsel.
Veldig hyggelig kar som driver denne butikken, og svarer ganske kjapt på mails.
Glimrende, hva tror du da Ketil, funker denne coilen bra på en 15 Gallon Blichman?
 
Jeg har siklet etter en hermscoil fra gryphonbrewing siden jeg så tråden til Ketil. Dersom noen tar initiativ er jeg gjerne med på en fellesbestilling.
 
aakvik skrev:
A.borgen skrev:
aakvik skrev:
Går med tanken om å lage et herms oppsett. Trenger derfor en kompakt coil i rustfritt stål eller i kopper. Diameter rundt 12-16 cm hadde vært perfekt. Da med inn- og utgang i samme ende.
Noen som har, kan lage eller tipse om hvor jeg kan kjøpe hadde vært gull :)

Mvh
Aakvik

Hvor fort trenger du den?
Før eller etter jul?
Hadde vært gull før jul selvsagt, men ikke et must.

Hvaslags dimensjoner tenker du da? Ytre diameter, lengde på coil, lengde på rør, og diameter på rør?
Og for ordens skyld: jeg klarer bare kobberrør med det utstyret jeg har i dag.

Mvh
Asle
 
A.borgen skrev:
aakvik skrev:
A.borgen skrev:
aakvik skrev:
Går med tanken om å lage et herms oppsett. Trenger derfor en kompakt coil i rustfritt stål eller i kopper. Diameter rundt 12-16 cm hadde vært perfekt. Da med inn- og utgang i samme ende.
Noen som har, kan lage eller tipse om hvor jeg kan kjøpe hadde vært gull :)

Mvh
Aakvik

Hvor fort trenger du den?
Før eller etter jul?
Hadde vært gull før jul selvsagt, men ikke et must.

Hvaslags dimensjoner tenker du da? Ytre diameter, lengde på coil, lengde på rør, og diameter på rør?
Og for ordens skyld: jeg klarer bare kobberrør med det utstyret jeg har i dag.

Mvh
Asle
Er vel på litt upløya mark når det kommer til HERMS, men inbiller meg at 5m 10mm kobberrør bør fugngere greit. Ytre diameter maks 140mm gjerne litt mindre hvis mulig. For dere som har greie på det så er det snakk om en 15 Gallons Blichman for mesk jeg bruker, tenker meg varmekolbe på 3,5kW og et volum på maks 7-8 liter.
 
Tilbake
Topp