Kjøpe ut bjørnunger fra butikk (i Drammen-Svelvik)

Jeg har vært innom et par butikker, men har ikke funnet noen butikk som vil selge kasser med tomflasker.
Noen som vet om det er noen butikker som lar meg gjøre det?
Er takknemlig både for generelle tips og konkrete tips om drammensregionen.
 
Jeg har kjøpt tomflasker fra Spar (Kristiansen?) ved rundtom på vei mot kobbervikdalen. Meny i Sande har jeg også fått kjøpe fra.
 
Jeg fikk ikke kjøpe av spar ved rundtom, men kanskje jeg bare snakket med feil ansatt. Jeg skal prøve igjen. Hvis ikke så får jeg kanskje ta turen till Sande.
Takk for svar.
 
Jeg ser nå at jeg har tenkt feil. Det er på Rimi ved rundtom som jeg ikke har fått kjøpe flasker. Bare kasser.
Da ska jeg absolutt sjekke ut spar ved rundtom.
Takk igjen.
 
Hvis du vil kan du kjøpe noen kasser av oss for panteprisen, da slipper du griseriet med å fjerne etiketter også. Tror vi har 15 kasser eller så. Bor på Konnerud.
 
Er det ikkje mulig å kjøpe kasser med vaska flasker hos Aass bryggeri? I Bergen kan vi gjere det hos Hansa.
 
TerjeR skrev:
Er det ikkje mulig å kjøpe kasser med vaska flasker hos Aass bryggeri? I Bergen kan vi gjere det hos Hansa.
Nei, Aass har ikke et utsalg som Hansa har, og CB hadde før.  Det er synd.
 
Det finnes jo en del barer i området vårt, de har ikke pant på flasker som regel, De fleste panter vel bare PET-flaskene og de vanlige plast-flaskene fra Aass..
 
Tim skrev:
TerjeR skrev:
Er det ikkje mulig å kjøpe kasser med vaska flasker hos Aass bryggeri? I Bergen kan vi gjere det hos Hansa.
Nei, Aass har ikke et utsalg som Hansa har, og CB hadde før.  Det er synd.

Aass har utsalg i bryggeriet hver torsdag mellom 13-15 hvis ikke jeg husker feil, hvor du kan få kjøpt deres produkter.
Her selv vært der å kjøpt glass.
Mulig du kan få kjøpt tomflasker der også.
 
Jeg har kjopt kasser komplette baade paa rema og spar her hjemme, tok litt tid foer de skjonte hva jeg skulle,,,og etter noe forklaring,,og til de fant ut hvordan de skulle "selge" meg panten,,gikk det greit.

Naa har jeg en avtale med lokale rema 1000,,at de setter til side alt av carlsberg,corona etc som det ikke er pant paa,,saa faar jeg de gratis,,tar de med naar jeg handler der,

Helt gratis,,de er likeglad da de slipper aa hive de paa glass returen.

Noen flasker er klare,,dvs ikke fargede,,men det er ikke noe problem da jeg har kassene i en moerk kjeller, og de lyse aapnes forst ;)
 
En annen mulighet er jo å spørre nærmeste gode pub om å få titte gjennom resirkuleringen. Gaske grisete, men vi har gjort det et par ganger, og har ikke opplevd noe motvilje.
 
Hans Einar skrev:
Tror ikke butikk kan nekte  å "selge" panteflasker og kasser, like lite som den kan nekte å ta imot..

--

Jo da, Jeg kjenner bare kontraktene til Ringnes, men der står det at kunden (altså butikken) IKKE har lov til å selge de tomme flaskene da de er bryggeriets eiendom. Flaskene er jo tross alt verd mye mer enn de 1,20 som bryggeriet betaler butikken.
 
Da takker jeg for all hjelp.
Idag var jeg på ett hyggelig besøk hos aakvik, såg på bryggeriet hans og fikk smake god øl.
Fikk også kjøpt 10 kasser for pantpris. Vasket og uten etiketter. Så nå klarer jeg meg en stund.
Supert.
 
espenjo skrev:
Hans Einar skrev:
Tror ikke butikk kan nekte  å "selge" panteflasker og kasser, like lite som den kan nekte å ta imot..

--

Jo da, Jeg kjenner bare kontraktene til Ringnes, men der står det at kunden (altså butikken) IKKE har lov til å selge de tomme flaskene da de er bryggeriets eiendom. Flaskene er jo tross alt verd mye mer enn de 1,20 som bryggeriet betaler butikken.

Den har jeg ingen tro på ;) For det første selger ikke butikkene flaskene. Det er jo planten vi betaler, ikke for flaskene, ikke sant.... Det er bare en overflytting av panteverdi. Ingen forskjell om de kassene jeg har kjøpt ut, hadde vært kjøpt inn fulle av meg og jeg slik fikk tak i tomflaskene.
For det andre. Hvor holdes regnskap og fordeling på produsent på innlevert tomgods?
Er ikke med på at butikk gjør noe feil ved å kjøre pant i "revers". Men agurksak og avsporing :)

--
 
Tilbake
Topp