Induksjonsvennlige kjeler?

Hei!

Leter etter 2 større kjeler jeg kan bruke til et Brew in a bag system, som kan brukes på induksjonsovn. Er det noen som har positiv erfaring med følgende kjeler på induksjonsovn?

Har sett på følgende kjeler:

Sundwind hyttekjele: http://www.sunwind.no/content/pages/catalog/product.asp?mc=8&sc=25&pid=1442
Hyttekjele fra futur: http://www.gaus.no/produkter/Hytteutstyr/Gass-og-parafin/Tilbehør/HYTTEKJELE-26,5L-M~KRAN.Futur.
Biltema (på siden står det at det ikke er for bruk på induksjon, noen som har hatt motsatt erfaring?): http://www.biltema.no/no/Hjem/Kjokken/Kasseroller-og-stekepanne/Hyttekjele-88423/

Komfyren min er standard IKEA induksjonsovn med maks effekt på 2 kwh.

Er åpen for andre tips og alternativer, men ønsker å starte med et økonomisk bryggeri! :)
 
Kan også anbefale kjelene fra Katla og bryggmaker.no. Bruker disse selv på induksjonsplate fra Ikea og er svært fornøyd! Koster litt mer, men betydelig høyere kvalitet enn "hyttekjelene". Du får da også en større kjele (36 l) og bedre kran.
 
25 liters hyttekjele m kran fra Europris fungerer veldig bra på induksjon. 499 kr. Den ser ut til å være den samme som sunwingkjelen. Vil dog anbefale noe som er større enn 25 liter.
 
Min erfaring er at kjelen fra biltema fungerer elendig på induksjon... Iallefall i forhold til 36L tykkbunnede kjelen min fra bryggselv...
Menmen.
 
Jeg kikket på den fra Biltema før jeg nylig kjøpte meg kjel, og syntes den hadde veldig tynn bunn.
Så je kjøpte den fra Sunwind, og er godt fornøyd så lanngt. Eneste ankepunktet jeg har er at det virker som om "hullet" i krana er litt lite, så den tømmer litt sakte.
 
MartinHH skrev:
Jeg kikket på den fra Biltema før jeg nylig kjøpte meg kjel, og syntes den hadde veldig tynn bunn.
Så je kjøpte den fra Sunwind, og er godt fornøyd så lanngt. Eneste ankepunktet jeg har er at det virker som om "hullet" i krana er litt lite, så den tømmer litt sakte.

Bruker du Sunwind sin på induksjon?  :)
 
Ja jeg har en AEG/Electrolux induksjon med "power" funksjon, så den den varmer opp nesten full kjele med 2 grader i minuttet.
Så når jeg bruker varmvann fra springen så går det kjapt å komme oppe i mesketemp.
Å få igang kokinga gikk litt tregere.

Har en mistanke om at det vil gå tregt på en vanlig induksjon uten Power funksjon, uansett hvilken kjel du velger.
 
MartinHH skrev:
Ja jeg har en AEG/Electrolux induksjon med "power" funksjon, så den den varmer opp nesten full kjele med 2 grader i minuttet.
Så når jeg bruker varmvann fra springen så går det kjapt å komme oppe i mesketemp.
Å få igang kokinga gikk litt tregere.

Har en mistanke om at det vil gå tregt på en vanlig induksjon uten Power funksjon, uansett hvilken kjel du velger.

Ok, takker for alle svar, skal sjekke hva jeg har av motor under komfyren! :)
 
Husk at det å koke på komfyren regnes ikke som noen god ide. Problemet er dampen som de fleste kjøkkenvifter ikke greier å ta unna.
Pass også på at det ikke smelter fett oppe i vifta og drypper ned i ølet, det vil ødelegge det totalt.
 
Tilbake
Topp