rengjøring av heverten o.l.

Kjekt å ha er dette til rengjøring av heverten og slanger: en liten børste fra musikkbutikken som blir brukt til å fjerne alt mulig rart  :eek:ppkast: innen på trompeter, horner, o.s.v.
Jeg bruker den og virker supert!  ;D
 

Vedlegg

  • rengjøring hevert.jpg
    rengjøring hevert.jpg
    51,8 KB · Sett: 207
Den så jo veldig kjekk ut  :yes:

Kanskje skaffe seg en sånn, ja. Vi bruker å kassere tappeslangene etter noen gangers bruk for å være på den sikre siden. Vasker de i kaustisk soda, men har jo aldri noen garanti for at de blir helt rene.
 
Jeg er profmusikker selv (saksofon) og 'bodde' nesten i musikkbutikker i 25 år men tenkte ikke over det før en månad for å bruke disse til bryggingen. Du må nesten besøke en butikk eller korps eller nettside for det finnes mange varianter. Bare prøv og erfar  ;D

Jeg fikk vasket skikkelig min nye kobber manifold som hadde grønn giftig korrose inne. (dag og natt i sterkrens først)

Jeg har flere og de er ikke myk men som en mini flaskebørste. Det finnes også mykere til blokflute og klarinett og er ikke brukbart til vår formål tror jeg.
 
Ja dette var sannelig en god idé. Men hvofor ikke myke til for eksempel en hevert av gummi?
Jeg har flere og de er ikke myk men som en mini flaskebørste. Det finnes også mykere til blokflute og klarinett og er ikke brukbart til vår formål tror jeg.
Det er jo ikke noe serlig lurt å ripe opp en hevert innvendig?
 
Jalle skrev:
Ja dette var sannelig en god idé. Men hvofor ikke myke til for eksempel en hevert av gummi?
Jeg har flere og de er ikke myk men som en mini flaskebørste. Det finnes også mykere til blokflute og klarinett og er ikke brukbart til vår formål tror jeg.
Det er jo ikke noe serlig lurt å ripe opp en hevert innvendig?

Sant men det er jo ikke noe serlig lurt å ripe opp musikkinstrumenter innvendig heller. Så om de lager riper i det heile tatt tviler jeg på. Men ja, det er kanskje lurt å bruke en myk en til plast eller silikon..
 
Tilbake
Topp