The World's Strongest Beer: Tactical Nuclear Penguin

Morsom video. Men tviler vel på om vinmonopolet tar det inn. Det er kun produsert 500 flasker i følge bryggeriet.
Men liker spesielt innlegget som er lagt inn av en leser på The Sun
"The good thing about a 32% beer is that you can get drunk, have your kebab, throw up in a taxi and start a fight with a Post Box, and still be in bed by 9:30"
 
Og her er teksten på etikketten som forteller oss hvordan den skal nytes:

This is an extremely strong beer, it should be enjoyed in small servings and with an air of aristocratic nonchalance.
In exactly the same manner that you would enjoy a fine whisky, a Frank Zappa album or a visit from a friendly yet anxious ghost.


Håper den kommer på Systembolaget, da skal jeg klare å drikke den som anvist!  :yes:
 
Sjekk også artikkelen i Aftenposten.no idag: http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3394786.ece
 
Ole Richard skrev:
Og her er teksten på etikketten som forteller oss hvordan den skal nytes:

This is an extremely strong beer, it should be enjoyed in small servings and with an air of aristocratic nonchalance.
In exactly the same manner that you would enjoy a fine whisky, a Frank Zappa album or a visit from a friendly yet anxious ghost.


Håper den kommer på Systembolaget, da skal jeg klare å drikke den som anvist!  :yes:

Vi drikker da ALLE øl med "an air of aristocratic nonchalance", Ole Richard!  ;D
 
Jalle skrev:
En ting som jeg synes er litt rart er at ølet ble fryst ned i tre dager ved 20 grader minus.

Jeg har riktignok ikke lest linken din, men ved å fryse ned ølet vil det meste unntatt alkoholen fryse. Man kan tenke seg at ølet ble fryst for så å ta vekk det som fortsatt var flytende, for så å kalle denne flytende delen for øl. Det kan tenkes at en del smak, farge og sødme ikke blir igjen i den fryste delen. Egentlig en enkel form for destillering, altså.
 
Jeg har riktignok ikke lest linken din, men ved å fryse ned ølet vil det meste unntatt alkoholen fryse. Man kan tenke seg at ølet ble fryst for så å ta vekk det som fortsatt var flytende, for så å kalle denne flytende delen for øl. Det kan tenkes at en del smak, farge og sødme ikke blir igjen i den fryste delen. Egentlig en enkel form for destillering, altså.
Det er nok sikkert derfor de har fryst det ned ja. Har vært inne på den tanken selv. Men jeg vil si at det er egentlig juks :thumbdown:
 
Tja, juks og juks... Det finnes rett og slett ingen gjærtype som kan gjære ut så langt, så da er man nok nødt til å ty til andre muligheter. Ølet har da i det minste ikke blitt varmdestillert, for hadde det det, så kunne vi vel heller snakke om whiskey. :) Her prøver de å sprenge grenser, og det er i mitt syn også litt av meningen. Det er sikkert artig å smake, jeg har ihvertfall ikke smakt noe sånt før. :p
 
Tja, juks og juks... Det finnes rett og slett ingen gjærtype som kan gjære ut så langt, så da er man nok nødt til å ty til andre muligheter. Ølet har da i det minste ikke blitt varmdestillert, for hadde det det, så kunne vi vel heller snakke om whiskey.  Her prøver de å sprenge grenser, og det er i mitt syn også litt av meningen. Det er sikkert artig å smake, jeg har ihvertfall ikke smakt noe sånt før.

Jeg må si meg enig i at det hadde vert intresangt å smakt dette ølet. Men jeg tror det er en "vassen" smak og sterkt smak av alkohol. Men hva vet jeg?
 
Mulig at det var et poeng i seg selv, siden de absolutt skal spesifisere det, men det er forbausende få pingviner i arktiske strøk.
 
Det er vel strengt tatt snakk om konsentrering heller enn destillerting, siden det de tar bort er vann, mens alkoholen m.m. blir igjen. Forresten det samme som gjøres når man brygger eisbock, men her med en stout.

Det kunne vært artig å smake, men jeg synes ikke det virker særlig interessant å brygge det selv. Da heller prøve seg på noe Dark Horizon-lignende.
 
Jeg vil bare si at her hjemme er det forbudt å fryse ned øl eller vin for å øke alkohol prosenten. Det blir sidestilt med destilering av sprit.
 
Hei.

Vi har ved 2 anledninger fryst øl. Første gang var det ei pils. Den skilte seg, og det som kom ut av fatet i begynnelsen var riktig så godt med ganske mye alkohol. Når det nærmet seg slutten av fatet kom det farris ut! Vann med kullsyre, og smaken minnet mye om farris. Det var da vi ble klar over at dette fatet faktisk hadde fryst. Andre gangen var det Torga som hadde noe feil med en UT100, og alt ølet i fryseren frøs ned til -20. Juleølet kom ut sterkt og MALTRIKT. Det minnet om ren maltekstrakt, og var ikke drikkende.

MVH
Børge
 
Kjetil S skrev:
Det er vel strengt tatt snakk om konsentrering heller enn destillerting, siden det de tar bort er vann, mens alkoholen m.m. blir igjen. Forresten det samme som gjøres når man brygger eisbock, men her med en stout.

Det kunne vært artig å smake, men jeg synes ikke det virker særlig interessant å brygge det selv. Da heller prøve seg på noe Dark Horizon-lignende.

Jeg har ikke smakt Brewdog-rekorden ennå, men den gamle rekorden, 30,86% fra Schorschbräu i Tyskland har jeg både smakt og en flaske stående. Å drikke det er litt som å drikke brunt brennevin, bortsett fra at man ikke har lyst på noe særlig mer enn 2cl, selv om det er veldig godt.

Og ja, du skulle mye heller forsøke deg på en DH-klon, det vil du få mye mer glede ut av smaksmessig også.
 
Tilbake
Topp