• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Nyhet: Billig Trådløst Digitalt Hydrometer

Denne må testes!  :skitbra:

AMOUNT PLEDGED
$161.00
REWARD
Developer Special!! Not only do you get your BeerBug™ early - As a backer of the Developer Special you get your BeerBug™ (Bluetooth), our API, and open support. Although BeerBug™ comes with out-of-the-box app support, we couldn't imagine stifling your creative genius. Create awesome software & we will spread your work for you!
ESTIMATED DELIVERY
Dec 2012
 
Hei,

Da har de fått inn over USD 58 k og setter igang produsjonen ;D. Fikk meding fra Amazon at beløpet var trukket.  Gleder meg til min Wifi utgave kommer med Iphone overvåking fra kontoret, men blir vel påske før noe kommer.
 
Kanskje versjon 2 kan brukes til å følge med på OG under skylling. Litt for til å få melde meg på...
 
andersreve skrev:
Håper erfaringer postes her fortløpende, for dette var et meget interessant apparatur!

Skal gjøre det ja, må også lage noe software til å motta bluetoothdataene og presentere dataene på en ok måte.
Gleder meg veldig til å teste!  ;D
 
Er det for seint å melde sin interesse? :'( eller er det bare jeg som ikke forstår hvordan jeg gjør det... :attevar:
 
Kan vel legge igjen epostadresse her om man er interessert i et kjøp når de har håndtert bestillingene fra Kickstarter: http://www.thebeerbug.com/
 
Venter fortsatt i spenning på å få denne i hus, synes det har vært lang ventetid nå.
 
Venter også... De påstår at de har begynt å sende ut og at de sender ut i registreringsrekkefølgen. Håper den dukker opp snart. Er spent på å teste ut APIet og se hvor enkelt det er å integrere det med resten av styringen i bryggeriet :)
 
Min kom først på Torsdag som var nå, ventet på wi-fi versjon.
Gleder meg til å få prøvd den på mer enn vann. :)
 
Fikk min "bug" for ca 2 uker siden. Slet som en makk med å få den på nettet med mye e-Mail Ping pong. Viste seg at problemet var i routeren min. Virker nå bra men ikke brukt inni gjærskap ennå. Satser på å bruke en homeplug løsning.

Siden hvor "bug"en poster målingene er ok, men trenger en overhaling.

Kalibrerte i vann, men har ikke brygget ennå.

Hans Magnus
 
Jeg fikk min nå for vel en uke siden. Å få den på nett var forsåvidt en grei affære med hjelp av bruksanvisningen som fulgte med.

Første testen i vann indikerte en ganske stor drift. Leste meg frem til at det sannsynligvis var pga at den ikke stod i vater, er visst meget følsom på det. Test 2 også i vann, med nyladet batteri og satt i vater viste jevne resultater, dog litt drift fra 0,9998 til 1,0006 over de 4 dagene batteriet varte.

Så det er fortsatt noen saker som kunne vært forbedret:
- Batterikapasitet. Jeg setter ofte til gjæring rett før jeg reiser offshore og det hadde vært fint om batteriet varte 14 dager. Evt kunne en fått anledning å sette hvor ofte den skal oppdatere, en gang pr døgn kunne vært nok for meg.
- Nettsiden og app'en burde vært oppdatert, er ganske mange småbugs der og lite funksjoner
- Lengden på fiskesnøret som torpedoen henger i kunne godt ha vært justerbar, noen ganger har jeg nærmere 60 liter til gjæring og noen ganger er det bare 45 liter. Dvs jeg må lage meg diverse forlengere for å få hele torpedoen under overflaten de gangene jeg har lite volum i karet.
- Taring (nullstilling) kunne det ha vært en egen fysisk knapp til, uten å måtte gå via nettsiden.

Jeg gleder meg å prøve den ut i neste brygg men jeg ville ikke betalt de $250 som de selges for nå. Prisen må ned og de ovenstående punkter må forbedres før jeg ville kjøpt en til eller anbefalt den til alle.
 

Vedlegg

  • Screendump.jpg
    Screendump.jpg
    116 KB · Sett: 511
Fikk en tilbakemelding nå på at batteriet burde vare ca 4 uker og at det vil komme oppgradere funksjoner (advanced) hvor en bl.a kan sette update rate selv.
Så det går rett vei, selv om det minner litt om en prototype ennå.
 
Tilbake
Topp