Vis din kegerator / øleskap!

Har fått testet de en stund nå ja. De holder seg stabilt og virker helt fint.

Jeg bruker slangenippel nr 17256 fra BT. Det er jo 1/4" gjenger, så du kan jo velge tykkelsen selv!
 
BTTjelta skrev:
Har fått testet de en stund nå ja. De holder seg stabilt og virker helt fint.

Jeg bruker slangenippel nr 17256 fra BT. Det er jo 1/4" gjenger, så du kan jo velge tykkelsen selv!

Men er det noen som vet hvis det er en dimensjon man ikke bør gå under? kan slangene bli for tynne?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 
Nei er slangen sterk nok spiller ikke dimensjonen noen rolle. BT har vel forsterkede 6mm slanger i trykkluftavdelingen. 4mm ville også funke fint..
 
Bård skrev:
Art nr 15300

Takk Mr BT. Er det noen som kan si meg hvis det er dumt å ha regulatorer på utsiden av skapet?

Grunnen til at jeg fikk ideen er at det blir mye ryddigere inni skapet og man slipper å ha døra åpen for å lage ekstra kondens for å sjekke trykket. Dessuten kan det bli litt artig ubåt-look over det hele.

Siden jeg liker firkantede ting (flytter ofte) og kranene uansett kommer til å stikke ut så tenkte jeg å bygge de inn i en plexi-boks hvor "taket" det driptrayen hviler på, hvor man har tilgang til selve regulator-håndtakene. Men så oppstår problemet med de BT-regulatorene at de evt må settes opp ned for å få til akkurat dette.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 
Miguel skrev:
Og, hvor tynne slanger er det mulig å ha til CO₂? Jeg har lyst til å ha mine regulatorer på utsiden av skapet.  

Det bør vel være mulig å bruke 3/16 ølslanger til co2 tenker jeg, det går an å tvinge de på 4 mm nippel ved å varme de opp.  Jeg gjorde det til O2-opplegget mitt.
Vet ikke om det finnes så små slangeklemmer men ville tro det.
 
Da var endelig den gamle fryseren fått ett nytt liv. Gleder meg til å kunne tappe øl som ikke følger kjellertemperaturen....
zepesy3u.jpg
syqu6eqa.jpg


Sent fra min GT-N7100 via Tapatalk
 
Yes! Den var clean og fin. Ikke overpimpet men fin. hva slags manifold har du? Ser ut som at manometerene er bygget inn, mens selve ventilene ikke er det??
 
Malte litt med tavlemaling fra Biltema, funker faktisk det :)
Men må nok trene litt på å skrive med kritt, er visst mange år siden jeg har gjort det..

Edit;  Var nok bedre å skrive horisontalt.
 

Vedlegg

  • 20140504_151024.jpg
    20140504_151024.jpg
    715,8 KB · Sett: 1.218
  • 20140504_154616.jpg
    20140504_154616.jpg
    728,1 KB · Sett: 1.179
Miguel skrev:
Yes! Den var clean og fin. Ikke overpimpet men fin. hva slags manifold har du? Ser ut som at manometerene er bygget inn, mens selve ventilene ikke er det??

Takk for det! Den regulatoren er kjøpt på kegkits.com for en god stund siden. Vet ikke om jeg ville anbefale andre å handle der. Er vel noe ala det samme som de har på bryggselv blant annet. Kan legge ved et nærbilde.
daqyhyta.jpg


Sent fra min GT-N7100 via Tapatalk
 
Endelig ferdig å bygge tårnet :) Står et benkekjøleskap under.
 

Vedlegg

  • bilde (12).JPG
    bilde (12).JPG
    366,6 KB · Sett: 1.031
bytazuje.jpg


Må få på plass eit fast oppsett med tappe kraner so e dette heilt ok

frå min  HTC  "smart-tellefon "
 
Nå har jeg endelig fått laget en skikkelig løsning med kjøling og tappekraner etter at jeg har drevet å bygget om huset i ett år.
Jeg har installert ett skap for styring av vannbåren varme som hang alene på den ene kjellerveggen. Nå har jeg bygget en trekasse rundt og under denne hvor jeg har satt på tappekraner. Fin måte å utnytte plassen på og døra til styringsskapet virker som whyteboard tavle hvor jeg kan skrive opp hva som er på tapp. Hvis jeg har mer enn to fat koblet opp kan jeg trekke ut ett par fleksitapp slanger på midten så får vi se om det kommer to kraner til etter hvert. Dryppbrettene er topper for gjærestolper fra Biltema:)
Forran skapet har jeg ett hull i betonggulvet hvor vannrørene kom inn tildigere. Det er nå isolert og har plass til fire fat pluss gasstank. Fire peltierelementer skrudd på en stor og tykk aluminiumsplate på den ene siden sørger for vifteløs kjøling nede i hullet. Elementene er vannkjølte med slanger inn i skapet hvor det sitter en liten sirkulasjonspumpe, en liten radiator for kjøling, en PC vifte og strømforsyning. Men denne løsningen får jeg omtrent 10 grader nede i hullet når temperaturen i resten av kjelleren er 20 grader. Det er ett problem med å isolere huset og kjellermurene, kjelleren ble mye varmere enn før:)

Edit: Det kom visst med bilde av det portable tappeanlegget mitt også som er basert på en gammel kaffemaskin. Slik går det når forhåndsvisningen ikke virker på bildene:)
 
Jeg har dette tappetårnet på toppen av et kjøpeskap, men finner ikke en stilig måte å merke de ulike kranene med hva som er On tap. Noen har har funnet noen kule måter å merke kranene? 

01944_Bryggselv_Hardware_Tappet_rn_med_3_kraner_1.jpg
 
Bytt ut håndtakene med noe. Har sett en artig greie hvor noen har fylt WL-rør med det gjeldende ølet og gjort det til håndtak. Har du to øl av samme farge blir det jo vanskelig igjen. Evt håndtak som har plass til en etikett.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 
Tilbake
Topp