• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Ønsker og kjøpe Ølfat

Hei, er ny i dette gamet her så derfor lurer eg på om det er noen i bergensområdet som kan selge meg to 30 liters ølfat? eks hansa sine...
Bjarte
 
Det mest vanligste her er å bruke corneliusfat, de er litt mindre(9,12&19liter<-mest vanlig med 19liter).
De  er litt dyre nye, men brukt kan man få de ganske rimelige. sjekk feks http://www.malzmuehle.eu/ som selger brukte fat når de har det tilgjengelig. Der er det rimelig og frakta er ikke så gæli heller :)

Det er mange som bruke større fat som du ønsker, men jeg syntes de ihvertfall er supert med corneliusfat :)
 
Hva skal du bruke de til? Om du skal bygge om til kokekar kommer du ikke langt med cornelius.
Ettersom jeg har forstått er de fleste utestedene behjelpelige med å gi fra seg tomme fat mot at du betaler panten (300,-)
 
Fair enough. Antok at det var øl-fat til øl-fat bruk siden Bjarte ikke skrev om noe anna.  :beershove:
 
Hei.

Ein av mine medbryggere har to 18L bryggerifat til salgs (Bergen vest). Send Pm om du er interressert.
 
RuneH skrev:
Hei.

Ein av mine medbryggere har to 18L bryggerifat til salgs (Bergen vest). Send Pm om du er interressert.

Hva er forskjellen på bryggerifat og corny fat reint praktisk? Andre koblinger? Prisforskjell?
 
AndreasKr skrev:
Hva er forskjellen på bryggerifat og corny fat reint praktisk? Andre koblinger? Prisforskjell?
Etter hva jeg skjønte da jeg stilte spørsmålet her, er at den største forskjellen ligger i størrelse og kobling. De vanlige ølfatene bruker da g-kobling. Var også noen som mente at de var vanskeligere å rengjøre, uten å utdype dette noe.
 
Tilbake
Topp