Hvor får jeg kjøpt billig 50- liters ølfat?

DanielSj skrev:
Hei.

Jeg er sikker på at Hansas Cash & Carry selger 30 litersfat hansa/heineken/borg/cb som de har fått inn som pant. Det er i alle fall ingen grunn til at de ikke skulle det. Jeg har jobbet der selv som deltidsjobb tidligere og det er min far som driver butikken for Hansa.
Det ligger I Hasleveien ikke langt fra Carl Berner og er åpent sent på torsdager, samt åpent på lørdager (stengt onsdag)
Prisen tror jeg er som det blir nevnt her 300 kr for 30 liters fat. 50 litersfatene er gått ut av produksjon da det ikke er bra for rygger å løfte i disse hms-tider.
Sjekk. http://www.hansaborg.no/no/omoss/butikkene/

Takk for interessant informasjon. Er et stykke å reise fra Stavanger til Bergen,  men hvis jeg kan få dem til 300 sparer jeg fort inn reisepengene. .  :)
 
Noen som skal til/fra/gjennom Bergen og Stavanger den nærmeste tiden?

De hadde fat til kr. 300,- så hvis noen kan plukke med seg 2 til Stavanger, så er jeg veldig takknemlig :)

Hvis ikke må jeg vente til midten av mars.. Da skal en kollega "nordover" en tur.
 
Jeg har 4 stk 50 l ølfat som jeg skal selge. Tror det er C-kopling. (Guinnes buker eller brukte slike fat). Har også et par fatkoplinger som passer til fatene. 500,- pr fat og 500,- pr kopling. Fatene
Se for øvrig et annet innlegg jeg har skrevet i tråden om Coenelius-fat.
 
Er fatene dine rustfri, Arild?

Kjenner ikke C-kopling. Er de lett demonterbare?
 
Hei!
Fatene er rustfrie. Jeg har fått laget en egen kopling til å åpne dem med. Har litt selvlaget spesialutstyr for vask. Sterilisering gjøres ved å fylle på litt vann og deretter sette fatet på et 6 KW gassbluss og la det koke ca 20 minutter, med stigerør og fatkopling løst på plass (for at den skal bli steril og overtrykket slippe ut).
 
Da tar jeg fatene og koblingene. Dette med et lite forbehold om at transporten jeg er lovet går i orden.
 
Jeg har 4 stk 50 l ølfat som jeg skal selge. Tror det er C-kopling. (Guinnes buker eller brukte slike fat). Har også et par fatkoplinger som passer til fatene. 500,- pr fat og 500,- pr kopling. Fatene
Se for øvrig et annet innlegg jeg har skrevet i tråden om Coenelius-fat.
Hei

Har du solgt alle 50 liter fatene?
 
Tilbake
Topp