• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Humle til salgs

Diverse humle selges.

Hei

Har noe humle til salgs. Alt pellets, høstet 2012 og vakumpakket.


East K G               2 kg.  kr. 450,-     1 kg.   kr. 250,-   500g. kr. 140,-
Saaz 2 kg.  kr. 450,-     1 kg.   kr. 250,-   500g. kr. 140,-
Fuggles 2 kg.  kr. 540,-     1 kg.   kr. 300,-   500g. kr. 165,-
Pilgrim 2 kg.  kr. 540,-     1 kg.   kr. 300,-   500g. kr. 165,-
Bramling Cross 2 kg.  kr. 540,-     1 kg.   kr. 300,-   500g. kr. 165,-
Galena 2 kg.  kr. 540,-     1 kg.   kr. 300,-   500g. kr. 165,-
Wakatu 2 kg.  kr. 630,-     1 kg.   kr. 350,-   500g. kr. 190,-
Challenger             2 kg.  kr. 630,-     1 kg.   kr. 350,-   500g. kr. 190,-
Cascade 2 kg.  kr. 720,-     1 kg.   kr. 400,-   500g. kr. 220,- (500g igjen)
Chinook UTSOLGT
Columbus                 2 kg.  kr. 720,-     1 kg.   kr. 400,-   500g. kr. 220,-  (1kg igjen)

Har ikke så veldig mye, så det kan lønne seg å være tidlig ute dersom du vil ha noe.

Kan hentes i Sandnes og Stavanger eller sendes i posten.
Ønsker forhåndsbetaling ved postforsendelse.

2 kg.   porto kr 94.  
1 kg.   porto kr 94.
500g.   porto kr 80.
 
Då hive eg meg på

1 kg Galena, 2 kg Wakatu, 2 kg Columbus, 1 kg Cascade og 1 kg chinook er det vi vil ha akkurat nå.  :ilike: :ilike: :ilike:

Er litt spent på Wakatu, har hørt den skal være god i sommerøl/pilsner.
 
Wakatu ska eg og prøve til summer ale, fant denne beskrivelsen av den

Though Wakatu was bred from a noble, low alpha acid aroma hop, as you can see, the alpha acid content here is higher, so it is considered a dual purpose hop that can provide a moderate, not too harsh bitterness. When used for later aroma additions, this hop had a floral character with notes of vanilla, pine, earth, light spice, hints of lime and subtle tropical fruit. I actually recently had a single hop pale ale with Wakatu at Against the Grain in Louisville called Wakatube, and I noticed a greenhouse-like level of floralness with an almost minty, evergreen quality. Given its heritage, this hop is considered appropriate for German influenced lagers and ales, but brewers seem to also like to use it in pale ale/IPA styles as well. Itss usage in commercial beers isn’t all that widespread yet, but there are some examples out there. Sixpoint recently featured the Wakatu hop in their single hop IPA series, Spice of Life. Summit makes use of it in their German inspired Summer Ale. Sly Fox apparently uses it in their Odyssey Imperial IPA. While Against the Grain has run out of the Wakatube that I tried, according to their website, they currently have a pilsner made with today’s hop called Wakalag. Lancaster Brewing Company uses Wakatu in their Southern Boss Hog Double IPA, and this hop is also used in a collaborative hoppy brown ale from Grand Rapids Brewing, Brewery Vivant and Hopcat called Menage a Trois.
 
Tor Gilje skrev:
Då hive eg meg på

1 kg Galena, 2 kg Wakatu, 2 kg Columbus, 1 kg Cascade og 1 kg chinook er det vi vil ha akkurat nå.  :ilike: :ilike: :ilike:

Er litt spent på Wakatu, har hørt den skal være god i sommerøl/pilsner.

Supert, da står du på lista. Jeg stikker innom deg med greiene på fredag!
 
Hei!
Skulle gjerne hatt:
Saaz 1 kg
Fuggles 1 kg
challenger 500 g
Cascade 500 g.
Har du det enda? Kan hente i løpet av uken, når det måtte passe :)
 
Tilbake
Topp