• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Humle til fast lavpris

Jens

 
Interessen for de tyske humleblomstene som jeg i høst tilbød for salg, var så stor, at jeg nå har opprettet et eget agentur for import og eksport av tysk humle. Jeg kjøper humlen fra en pelleteringsfabrikk i Spalt i Bayern, vakuumpakker den i småposer og selger den videre til småbryggere i Norge og Sveits (der jeg bor). Jeg sender pakkene med spedisjonsselskapet DPD, hvilket gir lav porto (spesielt på litt større pakker; se prisliste nedenfor) og hvilket også bringer pakken rett på døren din.

Jeg tar sikte på at dette skal bli et permanent tilbud.

Kvaliteten på pelletene er den aller beste, nemlig ”Type 45” -- ekstra konsentrerte humlepelletts med ekstra god holdbarhet, spesielt for de eteriske aromaoljene, og med betydelig mindre ikke-essensielle planterester og sprøytemidler enn i type 90-pellets. (For en sammenligning av Type 45 og Type 90-pellets, se vedlagte dokument).  

Humlene er alle fra 2009 avlingen, dyrket i Bayern, Tyskland.

Vareutvalget jeg kan tilby for øyeblikket er som følger:

• Spalt Spalter (8%)
• Hallertauer Mittelfrüh (8%)
• Magnum (15%)

Og her kommer selve godnyheten: Jeg klarer å fastholde den lave prisen fra humleblomstene også for pellets, dvs. 400 kroner kiloet – unntatt for Spalt Spalter, der jeg må ta 450 kroner kiloet. For bestillinger over 6 kilo kommer kvantumsrabatter i spill. Minimumsbestilling er 500 gram.

Jeg håper at dette vil være et attraktivt tilbud for norske småbryggere, og skal legge meg i selen for å tilby god og rask service.

NB!
Vennligst send alle bestillinger over e-post
til adressen:
jens@freiburger-biermanufaktur.ch

Fraktpriser (iberegnet emballasje):
Inntil 2 kilo, NOK 330,-
Inntil 5 kilo, NOK 342,-
Inntil 10 kilo, NOK 360,-
Inntil 15 kilo, NOK 384,-
 

Vedlegg

  • Typ45.pdf
    111,2 KB · Sett: 245
Meget sympatiske varepriser, men jeg er redd fraktkostnadene gjør tilbudet ditt uinteressant for de aller fleste av oss her i Norge.
 
Jeg tenkte meg ikke godt nok om da jeg skrev dette innlegget. På pakker under 10 kilo lønner det seg å bruke posten, ikke speditørselskap. Portoprisene blir da disse:

Bruttovekt inntil:
1 kg.: kr 126,-
2 kg.: kr 216,-
5 kg.: kr 282,-
10 kg.: kr 348,

På dette viset ser nok regnestykket ganske annerledes ut. Takk for at du minnet meg på å rette opp dette!
 
Jeg har noe blomst igjen; hvis jeg husker riktig dreier det seg om et par kilo Hallertauer Mittelfrüh. Skal sjekke imorgen (mandag). Send meg en PM med hva du evnt. vil ha.
 
Tilbake
Topp