Svidd power supply speidel 50l

Skare

 
Har siste tiden hatt dårlig kok på speidelen, har brukt den siden 2008 og brygget ca 2000l i året på den. Sist den var brukt kjende vi tydelig at det luktet svidd. Så i går skrudde jeg opp styringsboksen og dette synet møtte meg.
image.jpg

Her har det tydelig gått en tanke varmt, må nok bytte hele ledningssettet, har vert i kontakt med petit om det er mulig og få kjøpt komplett sett, vist ikke så fixer jeg det selv, trur jeg vil gå litt opp på kvadraten.
 
Hm, og jeg som trodde tyskerne var de beste i verden på elektronikk og styringssystemer.
Har sett det er flere som har hatt problem med effekten på Speidel, kanskje dette er årsaken.
 
Du bør også bytte "kontakten" de svidde pluggene går inn i. Varmen har antagelig oppstått i overgangen mellom disse og det er absolutt ikke sikkert at det er pluggene som er det svakeste leddet. I tillegg vil det nå være sotbelegg/brentoverflate på disse kontaktene og det er en helt vanlig kilde til varmgang.
 
Til nettkontakten ja, siden speidelen er så gammel som den er så kjøpte jeg ny kontroll.
 
Tilbake
Topp