Synek Draft System

Ser kult ut, men krever vel at ølet har vært innom noe annet først, feks fat? Er nok et knall alternativ om man skal ha med seg øl noe sted, tenker jeg.
 
Forsto det slik at det ikke trengtes, man kunne ta det direkte fra gjæringsfat? Spørsmålet blir jo da karbonering, men ettersom trykktesten påberoper seg å motstå massivt trykk, så lar det seg kanskje gjøre i selve posen. uansett, kommer til å holde øye med denne fremover.
 
Synes det ser veldig spennende ut.. Ganske dyrt med kickstarter kampanjen da, ei heller billig for nye "poser". Det som er litt dumt, er vel at det ikke lar seg gjøre å ta med noe sted. Da må man jo ha en sånn dispenser dit man skal.. Er nok veldig positivt i USA som har tap-rooms på mikrobryggeriene som fylle sånne poser, for at man kan ta med hjem og nyte.
 
ei heller billig for nye "poser".

Minner litt om printerprodusenter som tjener mesteparten av pengene sine på blekkpatroner, ja. Er nok også avhengig av at dette blir veldig populært før det kommer gode kinesiske erstatningsposer :)
 
Jeg har meldt meg som "backer" av denne. Får den trolig i april. Jeg tenkte å bruke den i stedet for flasker eller kegerator.

Vet ikke om det er mulig i Norge men den er jo også tenkt for bryggerier. Da blir det nesten som en pappvin. En bag med 3,7 l øl som settes i maskinen. Den kjøler og trykksetter etter din egen innstilling. Man kan bytte øltype (pose i maskinen) underveis. Etter første tapning er ølet holdbart i ca 30 dager.
 
Det er jo en bra ide, men jeg tenker at veien er kort til en "gammeldags" tappekran. Inntil det eventuelt blir utbredt i Norge så holder jeg meg på sidelinjen. Men bra at andre backer det opp.
 
Har meldt meg som backer. Har alt ølet på fat så ville være genial å ta med denne og noen poser på fest
 
Vurderer sterkt å backe det. Helt perfekt for å ta med brygg på hytta i helgene..


/mtv
 
Fat (19l og 9l) + growler + growlerfiller funker mer enn godt nok for meg.

Evt. en Jockeybox (eller rett og slett et gjæringskar og noen fryselement
 
Har akkurat begynt med fat, og sliter med å finne god løsning for å ta øl med på hytta.. Har 2 små og bikkje. Plass i bilen er med andre ord viktig. Har lurt på growlers.

Ikke mening å kuppe tråd, men hvilken typer går dere for?


/mtv
 
ImageUploadedByTapatalk1405423130.408365.jpg

Har gått for denne. Vakuumisolerte vegger og skikkelig lukkemekanisme. 64oz (1.9l, om du vil).

Kan også utstyres med tappeslange og drive ut ølet ved hjelp av gass.
 
Sist redigert:
Har den samme (3 stk).
Kommer en test av den på Ølportalen om ikke lenge.

Det som må kunne fungere for deg er fat i det kaldeste rommet i hytten der du kan fylle opp et par growlers, termos eller vanlig og ha disse i kjøleskapet. Termosene har selvsagt dne fordelen at du kan ta dem ut en stund før de skal brukes for å gi plass til annet øl.
 
Tilbake
Topp