Rutofs koniske gjærtanker 30 liter, 60 liter og 100 liter

magne1972 skrev:
Man må løsne på klemma for å rotere diptuben. Lekasjen skal ikke oppstå, eventuelt noen dråper kan komme.
2" er 50,8 mm sånn ca nøyaktig, men 1,5" triclamp er 50,5. Ikke spør meg hvorfor :)

Det var da som svarte #¤%&! Synd jeg ikke leste dette før jeg bestilte noen deler på eBay...  :rasende:
 
1" og 1,5" som ofte er oppgitt angir innerdiameter på røret, da blir flensen ca 2". Uten å ha målt så antar jeg diptuben er over 1,5" og derfor er flensen hakket større.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 
Du kan nok puste lettet ut :)
Den stemmer på 1,5" triclamp. Alle koblinger på konen din er det, untagen den til diptuben. Den er 2" og etter det jeg husker er de 60 eller 62 mm ca. :)
 
Prøvde meg på lodding i dag og resultatet ble i hvertfall tett, skal brukes til å co2-pushe i bunnen av konen ved tørrhumling samt ved overføring til fat vha. trykk.
 

Vedlegg

  • co2tc.jpg
    co2tc.jpg
    161,9 KB · Sett: 1.117
  • co2push.jpg
    co2push.jpg
    147,1 KB · Sett: 1.111
Som nevnt tidligere så er termometeret av den enkle og noko unøyaktige typen.
Men den er ein framifrå thermowell med litt modifikasjoner  :skitbra:
 

Vedlegg

  • image.jpg
    image.jpg
    179,4 KB · Sett: 653
Rutof. Er det mulig å få benforlengere og hjul til 60 literene i etterkant?

Den opprinnelige planen min om hvor de skulle stå falt i fisk (for lavt under taket...)
 
Racking armen er ubrukelig! Noen som har funnet noe bedre løsninger og bytte den ut med? Når det gjelder ben og ekstra pakninger så må du huske på at det tar ca ett år etter bestilling til det dukker opp.
 
Drechsler skrev:
Rutof. Er det mulig å få benforlengere og hjul til 60 literene i etterkant?

Den opprinnelige planen min om hvor de skulle stå falt i fisk (for lavt under taket...)

Det er fullt mulig
 
I den varmen vi har hatt så har kjøling vore eit problem for oss som ikkje har stort kjøleskap.
Eg kjøpte meg ein magnetventil som er kobla til kjøleutgangen på stc 1000. Frå ventilen laga eg til ein slange med hol som eg la rundt tanken. Når ventilen opnar sildrar del vatn på utsida av tanken. Dette er nok til å halde starttemperaturen på ein ale på eit fornuftig nivå. Denne løysinga krev sjølvsagt at kona står ein plass med sluk.image.jpg
 
Den var jo interessant. Hva med flere runder rundt og tilbake i sluket? Da har en kontroll på spillvannet. Hvilken ventil kjøpte du?

Typed with thumbs.
 
Min tank står nesten rett over sluken, så litt "sleving" er ikkje noko problem. Med fleire rundar rundt tanken er det nok bedre med ein kveil med kobber eller rustfritt. Hageslangar leder ikkje så godt varme/kulde.
Eg tok eit kjapt søk på ebay og endte på denne: http://www.ebay.com/itm/310980843176
 
Noen andre som fortsatt ikke har fått ekstra pakninger og andre ting som ben med hjul osv som ble rotet bort i første forsending/rutofs papirarbeid? Rutof har nå sluttet og svare meg på pm, og har tidligere påstått at han har sendt ting, men jeg har ikke motatt noen tingen.... Dette begynner å bli en smule frustrerende, sier ifra her så kanskje rutof reagerer..?
 
I den varmen vi har hatt så har kjøling vore eit problem for oss som ikkje har stort kjøleskap.
Eg kjøpte meg ein magnetventil som er kobla til kjøleutgangen på stc 1000. Frå ventilen laga eg til ein slange med hol som eg la rundt tanken. Når ventilen opnar sildrar del vatn på utsida av tanken. Dette er nok til å halde starttemperaturen på ein ale på eit fornuftig nivå. Denne løysinga krev sjølvsagt at kona står ein plass med sluk.
Har lurt litt på å lage en liknende løsning selv siden jeg bare har ett kjøleskap men en kjeller med vann og enkel mulighet til å lage et avløp, men da med vannet tilbake til avløpet. Hmmmm... Må se mer på dette ja...
 
Noen andre som fortsatt ikke har fått ekstra pakninger og andre ting som ben med hjul osv som ble rotet bort i første forsending/rutofs papirarbeid? Rutof har nå sluttet og svare meg på pm, og har tidligere påstått at han har sendt ting, men jeg har ikke motatt noen tingen.... Dette begynner å bli en smule frustrerende, sier ifra her så kanskje rutof reagerer..?


Vist du ser i inn boksen din så spurte jeg rundt 9-10 juni om adressen din!!!

Jeg er skjelden her inne så Mail er en grei ting.
 
Produktutvikling:
Då fekk ikkje min kjære kone stå over sluken lenger. Min kone meine at konen stod litt malplassert. Hørt slikt! Ei kone bør være rommets midtpunkt! Har ei lita formeining om at min kone følte seg litt tilsidesatt og følte trusselen fra min nye kone. Derfor må min nye kone vike for å gi plass til......min kone
Utviklingsavdelinga på Hobbyrommet har fått i oppgåve utvikle ein oppsamlar for tårene frå mi nye kone etter hendinga i går kveld. Sjefsingeniøren har kome på bana med ein prototype av ein konisk oppsamlar av tårene (kjølevatnet) frå mi nye kone. Eg kan rapportere om rolegare atmosfære allereie etter ein times bruk.
 

Vedlegg

  • image.jpg
    image.jpg
    190,3 KB · Sett: 273
Tilbake
Topp