Mottrykksflaskefyller fra ebay

Ser ut som samme typen Rutof kjøpte inn i fjor. Jeg har en sånn, men ikke fått testet den ennå. De er visstnok laget for PET-flasker, og trenger en liten adapterring for å fungere med glassflasker (ellers slipper fylleren taket i flaska når du setter trykk på den). Det er enkelt å lage selv, for så vidt. Mulig det fins versjoner som passer direkte på glassflasker også.
 
Jeg har den, funker helt glimrende syns jeg. Også på de fleste glassflasker.
Det er bare flasker med "kort topp" som bjørnungene som er problem.
På dem må man tre en gummiring som følger med over halsen.
 
Dumt spørsmål kanskje, men... Med denne her så er altså ideen at man kan tvangskarbonere på flasker? Eller må man karbonere på kegs først og så fylle over?
 
Den ser jo jalla ut, men om den faktisk virker er det jo ganske feita om den kan stå fastmontert. Banke gjennom den med Pipe Line Pro og kjøre fylling.

Kvaliteten er bra altså? Ikke Kina-skrammel?
 
Jeg så noen slike varianter i bruk i Russland i sommer, bl.a. i en dagligvarebutikk der du kunne ta med egne flasker og få påfyll. Så egentlig helt greie ut, men beregnet på skrukork.
 
Denne må være fin til å tappe ut flasker for konkurranser f.eks? Hvis du har et godt øl på fat som viser seg å være konkurranseverdig så er det enkelt å koble på en bjørnunge og fylle?! Mulig man på se om det blir noe tilovers på lønna:)
 
Gjentar meg selv; den virker med glassflasker, men bjørnunger har veldig kort topp og da må man dra en gummiring som følger med over halsen.
 
Denne er genial. Kinn type 0.7 flasker passer som den er. Til NØ flasker bruker jeg adapter ring som jeg har laget av en rustfri skive. 42mm OD og 25mm ID. Bjørnunger har jeg ikke prøvd. Den delen som tar tak i halsen på flaska og klemmer den fast ser relativt enkel ut å lage. Tenker på å lage ett stykke for NØ flasker og ett for bjørnunger. Noen timers jobb i dreiebenken.
 
Passer akkurat ikke. Kinesisk presisjon? :) jeg bestilte på aliexpress. $50 og free shipping så det er uansett ikke galt. Gikk under 200 kroners grensen uoppfordret som det meste derfra.
 
Tilbake
Topp