Hurtigkobling

Duckboot

Norbrygg-medlem
Jeg tenkte litt på å bygge videre på min Single Vessel BIAB, og da lurer jeg på om det finnes hurtigkoblinger for å koble sammen rør (10/12/15 mm)? Slik at jeg fort kan ta fra hverandre systemet. Eller må jeg belage meg på å skru?
 
Den forhandleren har i alle fall hurtig og god service. Jeg bestilte en del snacks derfra. Det ble levert på døren min ca en uke senere (med fri frakt). Desverre så var ikke hurtigkoblingene jeg fikk tette (alt annet ser meget bra ut). Jeg henvendte meg til forhandleren i går. Han beklaget så mye og sa at det var feil på de hunnkoblingene. Nå er det nye koblinger på vei, så får jeg bare krysse fingrene for at de er bra. I alle fall, meget hurtig og hyggelig kundebehandling.
 
Har også hatt to hunnkoblinger som har endt opp lekk etter en stunds bruk. Men de er iallefall solide.
 
Jeg tenkte litt på å bygge videre på min Single Vessel BIAB, og da lurer jeg på om det finnes hurtigkoblinger for å koble sammen rør (10/12/15 mm)? Slik at jeg fort kan ta fra hverandre systemet. Eller må jeg belage meg på å skru?

Det fins hurtigkoblingar for plastrør. Biltema har f.eks. desse: http://www.biltema.no/no/Bygg/VVS/P...blingsslanger/Vannledningsystem-15-mm-866001/

Om du vil bruka dei til brygging og dei funkar på dei temperaturar du har - ja -det er eit anna spørsmål som eg ikkje vil svara på.

Alternativt kan du altså bruka klemringskoblingar (permanent på røra) og så hurtigkoblingar som kan skruast på desse slik at du kan ta ifrå kvarandre rørdelane dine. Rustfritt er vel foretrekt av mange men det kostar jo litt meir enn plast og messing.
 
Tilbake
Topp