Altec pc410

Uten å ha gravd meg veldig langt ned i denne, så ser det unektelig ut som en PID med programmerbare steg. Hvordan vil den funke til meskeskjema/ litt kompliserte gjæringsforløp tro?

Typed with thumbs.
 
Har en slik. Med rs232 grensesnitt. Enkel å programmere til stegmesking. Både via panelet og pc. Finnes i forskjellige utgaver, og jeg klart å bestille en som bare takler K-føler.
Har ikke satt den i drift enda. Bare eksperimentert på skrivebordet foreløpig. Med pc tilkoblet kan tempen logges.
Og så langt ser det greit ut..ImageUploadedByTapatalk1409772837.788179.jpg
 
hmm, kjenner eg snart må handle på ebay igjen.... Er det tilgjengelg program for logging/programmering eller har du laga sjølv?
 
Siden det er flere varianter så kunne det vært greit med en link til en fornuftig versjon på piden også kanskje. Jeg er usikker så våger meg ikke utpå. Men en How To på denne kunne vært gull, både til mesk og gjæringsforløpkontroll kanskje.

Folket vet kanskje om andre som takler steg, og helst hvor stepuptime også kan settes, som er vel så anvendelige?
 
Jeg har hatt problemer med at den viste UR når målesonden kom til jord. Trodde at det var krypstrøm, og har jordet, skjermet, isolert opp og i mente. Fant til slutt feilen. Jeg har 2 ssr på hver sin bryter. Ønsker å kunne slå av ett eller begge elementene i herms. Bryterne har røde LED, 12v. Mente det ville være kjekt med visuell kontroll når varmen var på. Dette likte ikke altec'en. koblet bort bryterne og det virker. Anlegget står i garasjen og bunnfrossen vannslange ned dit. Så jeg får ikke brygget på dette anlegget på vinteren.
Denne manualen dekker også 410. @Hans Einar http://www.altec.cc/DownloadFile/PC900_EN.pdf
 
Ah, takker. PT100 elementet mitt har rød, blå og sort leder. Har prøvd det meste av kombinasjoner med får ikke fornuftige verdier. Det rare er at når jeg kommer til punktet i menyen for så sette probetype hopper den galant over det valget. Vært borte i det?
 
pt 100 skal ha 100 ohm ved 0 grader...
det blir ca 108 i romtemperatur, du kan enkelt ohme deg frem til hvilken som er til hva
normalt for industrielle pt- 100 elementer er det en hvit og to røde.
da skal det være ca 100 ohm mellom rød og hvit...
 
Da er min probe kaputt. Måler brudd mellom alle tre... Bare for å være sikker, hvordan vil du koble to røde og en hvit på 18,19 og 20? uploadfromtaptalk1422378943829.jpg
 
Ah, takker. PT100 elementet mitt har rød, blå og sort leder. Har prøvd det meste av kombinasjoner med får ikke fornuftige verdier. Det rare er at når jeg kommer til punktet i menyen for så sette probetype hopper den galant over det valget. Vært borte i det?
Yesss! Min skal ha K føler. Ferdig med det. Og problemet er ferdig bannet. (Selv om jeg går og mumler litt om å lese beskrivelsen på aliexpr sidene litt bedre.)
 
Tilbake
Topp