Karbonereing av cornelius, ikke nok kullsyre

Heisann!
første gangs fat bruker her. jeg har følgt en youtube film der jeg cranka opp trykket til 30psi, og rulla fatet i 1min ca. nå har den ligget i kjølen i ett døgn, jeg slapp ut trykket, justerte ned flasketrykket og tapppe i glaset, overaskende nok så kom det ikke en stor skum topp i glaset, noe jeg rekna med ville skje når en setter opp slikt oppsett for første gang(altso ikke posetivt).
når jeg smaker på ølet så er det litt flatt kanskje, når jeg snurrer glaset så blir ølet kvitt av skum/luft.
så no er jeg uskker på hva neste steg er mtp trykk jeg skal sette på for å øke kullsyre innholdet. setter stor pris på alle svar :D
 
Står ikke noe om øl-type, men tipper ale? Da vil 1 bar på 7 grader være innenfor normalen. Søk etter karboneringstabell etc på edb'n, så finner du nok noe du kan bruke ;)

Eller rull.... :)
 
jeg har en tabell og calculator, men er litt higen på en kopp i kveld, kjører på 20psi jeg (føler noe snart biter meg i baken) :p
edit: over ivrig bruk av smilefjes, shame on you!
 
Sist redigert:
btw, no er det gjort, mens jeg låg der på gulvet. små rød i fjeset av all risting tenkte jeg: dette er første ganger du rister en før du skal drikke den :p
9.6 psi/ 0,66bar viser tabellen jeg har, men jeg går utifra det er lagrings trykk? jeg er temmelig neewb på dette

edit2: spyler dere rent ølslangen for hver gang den er i bruk? og tips evnt til how? neste spm, greier slangene å stå i en helg uvaska. om jeg drikker både fredag og lørdag (ehhhhm..)
 
Tilbake
Topp