• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Ny bryggebutikk

Status
Stengt for ytterligere svar.
Har kun bestilt egenkomponerte sett fra hobbybryggeren. Sender oppskrift og får malten ferdig knust og blandet i posten. Eneste minuset er at innpakkingen varierer en del. Er ikke vakumpakket som hos bryggselv f.eks.
 
Når det gjelder den faktiske seriøsiteten til Hobbybryggeren.no så viser vel både denne tråden, samt diskusjoner andre steder, at folk har høst varierende erfaring. Men det jeg savner når folk begynner å bruke ord som "svindel" er litt mer kjøtt på benet. Man kan ikke slenge ut anklager om svindel bare fordi man hørt hørt om noen som kjenner noen som o.s.v., og som ikke fikke det de bestilte. Hvis de ikke fikk det de bestilte, betyr det at de betalte og heller ikke fikk igjen pengene? Først da er det svindel, og da er det alvorlig. At bestillinger forsvinner ut i eteren, uten tapte penger men tapt tid, at det rotes med innhold i bestillingene etc. etc. er ikke svindel - det er upålitelighet. Og som andre her sier: Litt sånt kan man ofte leve med når det dreier seg om småsummer, hvis det til gjengjeld er ekstra lave priser.

Men jeg blir naturlig nok nysgjerrig når noen lister opp en håndfull websider/bedrifter eieren har driftet, og som har blitt nedlagt. Men også der mangler det faktisk relevant info om hva som faktisk har skjedd med de som skal ha blitt svindlet.
 
Han svarer faktisk pp noen av spørsmålene her på Facebooksiden til butikken. Når han tydeligvis sliter med tid så er det bedre at han kommuniserer på butikkens "offisielle" kanaler istedenfor forumet her.

Bestilte akkurat ett ølsett og ett fat pga 50 kr frakt. :)
 
I en tidligere handel med rutof så fikk jeg aldri alt som ble bestillt og betalt for. Har heller aldri fått noe forklaring på hvorfor eller hva som hendte og har heller ikke fått noe tilbakebetaling. Umulig å få tak i han på tlf og mail, fikk kun noen få ganger svar fra han via diverse forum på nett. Jeg har og vært i kontakt med 9 andre personer som har opplevd omtrent identisk behandling som det jeg fikk men det finnes mange fler der ute som har blitt lurt av denne karen. Helt greit at han sikkert levert humle og malt til en del av de som bestiller hos han, men prøv å bestille noe større og dyrere ting så er jeg veldig spent på om det dukker opp. Og skulle det dukke opp så er sjansen for at produktet ikke er i nærheten av det som det er blitt fremsstilt som på sidene hans. Det er min begrunnelse for å kalle han en svindler .
 
Jeg vil ikke dømme han nord og ned, ei heller rose han opp i skyene. Han selger humle, malt og gjær rimelig. I tillegg har han hatt god servic angående kverning av malt og lignende for meg. Bruk hue når en bestiller fra han. Ikke pantsett huset for å kjøpe hos han, men små ting uten stor risk har jeg ikke noe problem med å handle hos hobbybryggeren. Det er jo fint at vi har ulike maltpushere å gå til. Ingenting bedre enn hvis Rutolf har fått orden på sakene.
 
Men mens vi er inne på temaet , er det noen som har tips til "trygge" bryggebutikker på nett som har bra utvalg ? Eller bør jeg ta det i en annen tråd kanskje ?
 
Raskest servic har jeg fått fra humleogmalt.no og bryggselv. Ganske fornøyd med olbrygging.no, men har tatt litt mer tid enn de to andre og de har bedre utvalg.
 
Robert. Har du betalt for noe du ikke har fått og ikke kommer noen vei med butikken så er det bare å sende klage til kredittkort selskapet evt PayPal?

Kredittkjøpsloven eller hva den heter tilbyr ganske godt vern ved netthandel.
 
Robert. Har du betalt for noe du ikke har fått og ikke kommer noen vei med butikken et bare å sende klage til kredittkort selskapet evt PayPal?

Kredittkjøpsloven eller hva den heter tilbyr ganske godt vern ved netthandel.

Men jeg gjorde kun en vanlig bankoverføring og det viste seg i ettertid at det var til hans privat konto. Da stiller det seg vel annerledes kanskje, eller kunne vi komt noe vei med det alikevel ?
 
Men jeg gjorde kun en vanlig bankoverføring og det viste seg i ettertid at det var til hans privat konto. Da stiller det seg vel annerledes kanskje, eller kunne vi komt noe vei med det alikevel ?

om du har kjøpt noe av et as som har gått konkurs, er pengene gone. (pri 10090 på kreditorlista). har du kjøpt noe av privatperson, enk ellerer as som ikke er konkurs, har du alle rettigheter, og så sant entiteten du har gitt penger har noe som helst likvide midler, får du tilbake pengene om du orker dra det så langt. drive privat inkasso er forøvrig en relativt smal sak.
 
Ser at takhøyden i dette forumet er meget høyt, og godt er det. Nå som stort sett hele familien hans snart må være omkommet og begravet, og de få gjennlevende lider av alskens alvorlige sykdommer og han for ørtende gang dette året har influensa må man jo ha enorm medlidenhet med fyren, ikke dårlig å komme seg igjennom alt dette år etter år etter år etter år. Håper mannen snart får en pause.

Hvordan stiller "forsamlingen" seg til at man pubiliserer private meldinger åpent i denne tråden og på forumet generelt?
Tenker da på at det er private meldinger, og da kun tiltenkt mottakeren av meldingene fra avsender.
 
Til alle dere som sier at man må komme med noe konkret, så har jeg litt av hvert å fortelle, men jeg tør ikke gjøre det mens jeg fortsatt venter på fatene jeg betalte for snart 14 måneder siden.

Men ja, det er ikke ubegrunnede påstander her. Personlig kommer jeg til å legge frem et lite sammendrag. Det vil ikke være for å henge ut, men så folk faktisk er klar over hvem de gir penger til, og risikoen involvert.
 
jaja, får jeg se selv da. bestilte to pakker til det 50kr per pakke. En bestilling på 1500, sekk med malt, nano eter, humle+ div, og en pakke på 500 for malt,humle og gjær.
 
Ett forum skal ikke være en gapestokk. Folk har forskjellige erfaringer med alle firmaer.

Det burde nå være en grei sak å få tak i Hobbybryggeren? Han er meget aktiv på facebook gruppen.

Om dere ikke får en løsning på ordrene deres, så er vel forbrukerombudet eller anmeldelse rette veien og gå, ikke Norbrygg sitt forum.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Tilbake
Topp