• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Ny bryggebutikk

Status
Stengt for ytterligere svar.
Ett forum skal ikke være en gapestokk. Folk har forskjellige erfaringer med alle firmaer.

Det burde nå være en grei sak å få tak i Hobbybryggeren? Han er meget aktiv på facebook gruppen.

Om dere ikke får en løsning på ordrene deres, så er vel forbrukerombudet eller anmeldelse rette veien og gå, ikke Norbrygg sitt forum.

Jeg har vært på andre forum hvor man kan bli bannet for å si noe negativt om noe. Folk har ingen problemer om man kommer med positiv omtale. Da bør det være mulig å komme med negativ omtale, så sant den er saklig. Med aktører som spretter opp i hytt og pine bør man kunne få et svar på om en aktør er seriøs eller ikke. Bare ta en titt på tråden om Katla sin butikk så ser man raskt forskjellen på trådene.

Det er veldig stor forskjell på gapestokk og bekymring fra flere som har veldig dårlig erfaring med en leverandør. Om folk skal nektes å dele erfaringer så kommer forumet til å havne enda lengre ned på merkelige restriksjoner at det fort vil dukke opp et alternativt miljø, noe som egentlig hadde vært trist i et så lite land som dette :(
 
Jeg har vært på andre forum hvor man kan bli bannet for å si noe negativt om noe. Folk har ingen problemer om man kommer med positiv omtale. Da bør det være mulig å komme med negativ omtale, så sant den er saklig. Med aktører som spretter opp i hytt og pine bør man kunne få et svar på om en aktør er seriøs eller ikke. Bare ta en titt på tråden om Katla sin butikk så ser man raskt forskjellen på trådene.

Det er veldig stor forskjell på gapestokk og bekymring fra flere som har veldig dårlig erfaring med en leverandør. Om folk skal nektes å dele erfaringer så kommer forumet til å havne enda lengre ned på merkelige restriksjoner at det fort vil dukke opp et alternativt miljø, noe som egentlig hadde vært trist i et så lite land som dette :(

Forstår den, greit nok å si at man har dårlige erfaringer med ett firma. Men man trenger IKKE gå i detalj og hetse.

Vet selv hvordan det er å ha voksesmerter i ett firma, og det er ikke alltid like enkelt. Ansettelse av ekstra personell koster masse penger og krever nøye vurdering. Når man i tillegg er dårlig organisert, så blir det hvertfall mye gris i grøten.
 
Forstår den, greit nok å si at man har dårlige erfaringer med ett firma. Men man trenger IKKE gå i detalj og hetse.

Vet selv hvordan det er å ha voksesmerter i ett firma, og det er ikke alltid like enkelt. Ansettelse av ekstra personell koster masse penger og krever nøye vurdering. Når man i tillegg er dårlig organisert, så blir det hvertfall mye gris i grøten.

Det er veldig forskjell på dårlige erfaringer. At man fikk sendt feil humle er noe veldig veldig annet enn at man 14 måneder etter å ha betalt for åtte cornelius fat, fortsatt ikke har fått de, men kun en 30-40 ubrukelige eposter som sier at de kommer snart og han har alt for mye å gjøre, og det koster han masse, mens han gir bort koniske gjæringstanker i ølkonkurranser, og folk som jeg kjenner har bestilt sine fat etter meg og fått de før meg. Det å love å sende nye fat istedenfor brukte, siden det har gått så lang tid, og så får man de likevel ikke. At man ringer og ber om sporingsnummer på posten da han i de siste tre epostene sier at de er på vei, og når man får et sporingsnummer sender han noe mikkmakk humle av ukjent merke man ikke har bedt om, uten spor av fat.

Man betaler for frakt av en konisk gjæringstank til Oslo, og så kommer det feil gjæringstank, og det er vistnok broren hans sin skyld, og han prøver seg med at jeg må betale frakt for å levere tanken han sendte feil til meg tilbake til han, og betale for frakt på ny av min egen ...

Om du mener det er hets å komme med såpass informasjon, så får du mene det. Jeg mener det er vital informasjon om et firma folk gir tusenvis av kroner til og forventer å få det de betaler for, men absolutt ikke er sikkert at de gjør. Det er ikke voksesmerter. Man trenger ikke ekstrahjelp for å sende ut varer først til de som har bestilt først. Jeg vil tro de fleste andre på forumet er enige med meg.
 
...Men man trenger IKKE gå i detalj og hetse.

Vet selv hvordan det er å ha voksesmerter i ett firma, og det er ikke alltid like enkelt. Ansettelse av ekstra personell koster masse penger og krever nøye vurdering. Når man i tillegg er dårlig organisert, så blir det hvertfall mye gris i grøten.

Glenn_Pederz: Hvis du mener det som kommer frem og blir sagt her er _hets_, så blir jeg veldig nysgjerrig på din definisjon av begrepet. Det er da stort sett helt saklig informasjon som kommer her? Hets går på person. Kritikk av, og beskrivelse av at man får løgn og bortforlaringer når man tar kontakt o.l., er _ikke_ hets. Å legge frem konkrete eksempler og beskrivelser er ikke hets.

Og SELVFØLGELIG bør man gå i detaljer. En generell, svevende uttalelse om at "jeg har dårlige erfaringer med den og den nettbutikken" sier ingenting.

Og 14 måneder uten å levere en vare, eller refundere beløpet, kan ikke etter noen fornuftig definisjon kalles "gris i grøten" eller voksesmerter.

Når det gjelder at dette i det hele tatt tas opp her, så er det på sin plass å minne om at dette er en tråd startet av innehaveren av Hobbybryggeren, som reklame for virksomheten. Hvis det finnes ett sted i verden hvor tilsvar og erfaringer - dårlige og gode - hører hjemme så må det være i denne tråden.

Når det er sagt, så lurer jeg på hvorfor noen går 14 måneder og hører på bortforklaringer slik som i tilfellet over. Jeg hadde forlangt pengene tilbake etter et par måneder, og anmeldt saken om jeg ikke fikk det innen rimelig tid. Forbrukerrådet er én vei å gå, men de kan ikke hjelpe deg å få pengene tilbake. Når noen tar penger for en vare, og 14 måneder senere ikke har levert den - og heller ikke har tilbydt pengene tilbake - så er det pr.def. svindel. Enkelt og greit. Og nettbutikker som svindler kunder BØR og SKAL omtales i fora som dette - det er den eneste måten folk som er ferske kan filtrere ut useriøse aktører på. Og når man omtaler en virksomhet som reklamerer for seg selv på nett og i sosiale medier så er det rimelig grei skuring å ta med navnet til vedkommende som driver den.
 
Jeg ka fortelle det at jeg og rutof har bisarr nok endt opp i samme familie nå og det han tidligere har fortalt alle mulige folk om dødsfall i familien osv er rein løgn. Og at han skylder på han stakkars broren sin er også rein løgn i og med at han har ingenting med "firmaet" hans å gjøre. Rutof er og blir en lystløgner og alle burde holde seg langt unna den såkalte nettbutikken hans og folk burde bli advart mot å handle hos han. Det er og blir ren tilfeldighet hvem som får varene sine av han. Dette er verken drittslenging eller uthenging men kun reine fakta !! Det er slike som rutof som lager kvalme på et ellers så hyggelig og bra forum som dette er med måten han driver " butikk " på , ikke alle de som forteller om sine elendige erfaringer med han.. det er sjokkerende å se hvordan han fortsatt holder på.
 
Meningen med mitt tidligere innlegg, var at dere ikke trengte å ta og opplyse personlige eposter osv ut i denne tråden. Det ble fort litt mye å forholde seg til her ser jeg.

Til info! Jeg har aldri handlet av dette firmaet, jeg kommer nok heller ikke til å gjøre det med det første.(ref denne tråden)

Blandet meg bare litt inn for å prøve å holde tråden litt saklig før det eskalerte....
 
Rutof ba om mail nå fra de som ikke hadde fått fata sine på facebooksiden sin. Så dere som mangler får prøve det.
 
Ligger ute på "samkjøp av brygge utstyr og råvarer"-gruppa på facebook ser jeg.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Synes det er bra at erfaringer deles her, når det går så langt som i disse sakene fra samme person. Uten detaljerte fakta fra de som har dårlig erfaring, ville enda flere kunne blitt lurt på samme måte. Dere som har betalt for varer som dere ikke har fått kan få saken behandlet av Forbrukerrådet. En dom her er rettskraftig.

En har og rett på renter osv om en får medhold. Det som er viktig er dokumentasjon. E-poster osv med lovnader som ikke holdes osv er veldig god dokumentasjon. Har selv hatt god hjelp av Forbrukerrådet.

Fremgangsmåten finner dere her.http://www.forbrukerradet.no/forside/kontakt-oss/klage-til-forbrukerrådet
 
Ok, jeg bestilte assosiert utvalg for ca 2000,- nok, og varene kom i dag. Humlen kom i poser som nok er pakket med OBH nordica vacuumpakker, en sekk med malt (hel, 25 kg), 10 kg malt av ymse karakter, merket med type, en pose med tørrgjør og en regulator som jeg registrerte kostet noen hundrelapper mindre enn hos konkurentene.

Det mangler angrerettsskjema, noe eier burde sørge for å få med (også for egen del for å unngå økt returrett tid), og pakkingen bærer preg av at dette er litt 'hjemme' proskekt, og ikke stor butikk med masse standardesker.

Varene kom kjapt, og uten at jeg vet hvordan humle har blitt oppbevart før det kom til meg, er alt som avtalt. Som folk kanskje har fått med seg, så bærer det hele preg av at det er en kar som sysler litt på si med dette, men jeg har ingenting å utsette på prosessen, varene, leveringstid og service.

Overnevnte talere har sikkert rett i at deres varer er borte uten grunn over tid etc etc, men jeg får ikke inntrykk av at dette er useriøst, svindel eller annet negativt, men bærer preg av å være lite 'på si' opplegg.

Bare for å få litt motvekt til det andre :)
 
Ok, jeg bestilte assosiert utvalg for ca 2000,- nok, og varene kom i dag. Humlen kom i poser som nok er pakket med OBH nordica vacuumpakker, en sekk med malt (hel, 25 kg), 10 kg malt av ymse karakter, merket med type, en pose med tørrgjør og en regulator som jeg registrerte kostet noen hundrelapper mindre enn hos konkurentene.

Det mangler angrerettsskjema, noe eier burde sørge for å få med (også for egen del for å unngå økt returrett tid), og pakkingen bærer preg av at dette er litt 'hjemme' proskekt, og ikke stor butikk med masse standardesker.

Varene kom kjapt, og uten at jeg vet hvordan humle har blitt oppbevart før det kom til meg, er alt som avtalt. Som folk kanskje har fått med seg, så bærer det hele preg av at det er en kar som sysler litt på si med dette, men jeg har ingenting å utsette på prosessen, varene, leveringstid og service.

Overnevnte talere har sikkert rett i at deres varer er borte uten grunn over tid etc etc, men jeg får ikke inntrykk av at dette er useriøst, svindel eller annet negativt, men bærer preg av å være lite 'på si' opplegg.

Bare for å få litt motvekt til det andre :)
Da har du vart heldig.
 
Ok, jeg bestilte assosiert utvalg for ca 2000,- nok, og varene kom i dag. Humlen kom i poser som nok er pakket med OBH nordica vacuumpakker, en sekk med malt (hel, 25 kg), 10 kg malt av ymse karakter, merket med type, en pose med tørrgjør og en regulator som jeg registrerte kostet noen hundrelapper mindre enn hos konkurentene.

Det mangler angrerettsskjema, noe eier burde sørge for å få med (også for egen del for å unngå økt returrett tid), og pakkingen bærer preg av at dette er litt 'hjemme' proskekt, og ikke stor butikk med masse standardesker.

Varene kom kjapt, og uten at jeg vet hvordan humle har blitt oppbevart før det kom til meg, er alt som avtalt. Som folk kanskje har fått med seg, så bærer det hele preg av at det er en kar som sysler litt på si med dette, men jeg har ingenting å utsette på prosessen, varene, leveringstid og service.

Overnevnte talere har sikkert rett i at deres varer er borte uten grunn over tid etc etc, men jeg får ikke inntrykk av at dette er useriøst, svindel eller annet negativt, men bærer preg av å være lite 'på si' opplegg.

Bare for å få litt motvekt til det andre :)

Fikk også mine 40Kg med div varer i dag etter å ha bestilt i forrige uke.
Jeg har hatt totalt 3 bestillinger av han, og har kun gode erfaringer.
 
Jeg skulle tydeligvis tippet lotto, for jeg har vært heldig 4-5 ganger siden jeg har fått alt. Jeg er for at folk blir informert om relevante problemer med butikker etc, men synes noen kommentarer her ikke er informative, men mer spydig og frekke. Ting skrives mer for å "skade" og for å ta igjen. Sikkert flere her inne som har god grunn til å være irritert og sint pga hobbybryggeren, men hold det saklig og informativt. Har du forklart hva som har skjedd med deg en gang burde det rekke. Har du behov for å blåse ut frustrasjon, ring en annen som er "svindlet", kjeft på elgen som ligger dø i grøftekanten, ta en tlf til mamma og la henne lytte til dine sorger, men å slenge ut enkelt kommentarer for å stadig minne andre på din mening om personen/bedriften, det begynner jeg å bli trøtt av.. Legg ut en melding hvis noe nytt skjer i saken din, eller at det skjer på nytt.
 
Har handla der to-tre ganger, varer har kommet som avtalt og raskt, også corny-fat. Men til det med fatene, jeg kjøpte nylig to brukte fat, usett og uspesifsert, og ble rimelig skuffet da jeg så det som kom. De var nedklistra med etiketter og tape, hadde "feil" ventiler (pin-lock) og var grusomt møkkete og fæle. Og produsert i 1996... De var dog trykksatt og tette, men til en etter forholdene stiv pris, 650.- pr stk. Men har ikke tenkt å krangle med noen, hverken med Toft eller noen andre her på forumet, siden jeg selvfølgelig burde undersøkt nærmere om tilstanden på varene. Kjøpe brukt usett gjør jeg i hvert fall ikke flere ganger. Ble i stedet for et nytt på Bryggeland til en grei pris av 892,- med Norbrygg-rabatt.
 
Det blir kjedelig å gjenta seg selv, men men: En butikk er IKKE en privatperson, punktum. Ergo kan ingen negativ omtale av en butikk defineres som hets. Punktum. Men det er klart det bør være saklig, og noe av det som kommer frem her er ikke veldig saklig. Men det er ikke graden av negativitet som bestemmer om det er saklig eller ikke, og når man bestiller varer for tusenvis av kroner og ikke mottar noe på et år så er det på sin plass med VELDIG negativ omtale, med detaljer. Det er jo fint at enkelte ikke har problemer - noe annet ville vært merkelig - men det veier ikke opp totalinntrykket.
 
Jeg opplever nonshaugen sitt siste innlegg som et godt innlegg. Han forteller hva som funker og hva som er ikke er bra. Det er de innleggene som gjentar seg selv om og om igjen jeg blir trøtt av + de innleggene som har som formål å snakke ned butikken, uten å komme med informasjon. Men skal la tråden være i ro en stund. Jeg gjentar meg selv jeg også nå:)
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Tilbake
Topp