Billig vaskemiddel gjæringstank?

Er litt trangt med penger for tida så frister ikke å kjøpe PWB akkurat nå for eksempel. Kan klor brukes til vask av flasker og gjæringstank?
 
Jeg brukte First Prive oppvaskmiddel i starte. Synes dette luktet litt og byttet over til PBW. Det lukter jaggu av det ævv så nå bruker
jeg bare PBW for jeg føler/tror at det vasker bedre.

Edit: Hadde ingen prob med å bruke First Pricen
 
Det var en her inne som sammenlignet innholdet i pbw og vanlig oppvaskmaskinpulver, og det så ut til å være litt mer konsentrert i pbw, men ellers samme ulla
 
Jeg spyler godt med varmt vann så alt grums er vekke, fyller opp dunken med varmt vann og vanlig oppvaskpulver, lar stå til etter jobb dagen etter (flasker alltid søndagskvelder). Deretter tømmes dunk og blir grundig skyllet med rent vann for så bli satt opp ned til tørking, funker utmerket
 
Jeg pleier å spyle ut alt synlig grums, fyller bøtta med varmt vann og slenger i en halv slik tablett til oppvaskmaskinen, og latt dette stå noen timer. Det har fungert fint for meg. Oppvaskmiddel er litt sterkt, man merker at det klør litt på huden :)
 
Støtter billig maskinvaskmiddel. Jeg tar en god dæsj, la oss si ca en spiseskje og sørger for at det blandes godt ut og ikke bunnfeller (tenk gjær!)
 
Hva med oppvaskmaskinpulver/tabeletter som inneholder glansemiddel, vil det sette et uønsket lag/belegg i gjæringstanken/bøtta tro? Glansemiddel er jo som kjent drepen for skum i ølglass.
 
Hva med oppvaskmaskinpulver/tabeletter som inneholder glansemiddel, vil det sette et uønsket lag/belegg i gjæringstanken/bøtta tro? Glansemiddel er jo som kjent drepen for skum i ølglass.
Det jeg brukte i går for jeg hadde ikke noe annet, skal skylle som en gal så går nok det greit
 
Eg brukar Coop änglamark maskinoppvasktablettar til bløytlegging, CIP i gjæringstank og fatvaskemaskina. Det luktar ingenting (ikkje tilsatt parfyme) og vaskar godt. Brukar omtrent 1 tablett pr 10-20 l vatn. Brukar så varmt vatn som mogeleg. Fatvaskemaskina har eg varmeelement i som held vaskevatnet på 65 grader.

Om eg har mykje skit som sit fast i gryta, kokar eg opp vatn og puttar tablettane oppi, lar det stå til dagen etter. Løyser opp stort sett alt berre det blir varmt nok og får nok tid.
 
Tilbake
Topp