BeerBug

Fikke en oppdatering via Kickstarter for et par dager siden:

We need just a few more days to see if our latest changes will bear the fruit needed to get our BeerBug production to sufficient numbers.

Please give us until Monday of next week.  At this time we may have some other pretty big updates including the WiFi BeerBug and future offerings.

Cheers!

TM


Det har kommet endel slike lite informative oppdateringer siste månedene så en kan jo lure på om de i det hele tatt klarer å få produsert et fungerende produkt.
Får se om de følger opp på mandag som lovet.
 
"Just a few more days.." har de brukt siden januar, så jeg har nesten gitt opp håpet om å få en beerbug.
 
Min Beerbug kom i posten i dag :D Jaggu tar posten seg godt betalt i gebyrer. Men på neste brygg skal den ihvertfall testes :D
 
Er det Bluetooth versjonen du har fått da?
Jeg har oppgradert til WiFi men fått beskjed at det vil ta enda 1-2 måneder før den sendes ut.

Post gjerne erfaringer når du får testet.
 
Jepp.. jeg valgte å ikke oppgradere til wifi-versjonen. Blir nok noen uker til neste brygg settes men skal poste litt erfaringer etter hvert ja
 
Her er beerbug'en i testlaben min, nykalibrert og fin :) Jeg skal la den stå og gå et par dager i vann, og har allerede kommet over en del rusk i maskineriet. Jeg har mistet kontakt med den et par ganger, og ikke fått den opp igjen før jeg har fjernet batteriet og satt det inn igjen, og det er også noen bugs i programvaren. Jeg er også noe skeptisk til batterikapasiteten, den har gått fra 96% - 84% på et time, men den klarer seg kanskje bedre hvis jeg ikke plager den med unødig bluetoothkommunikasjon.
 

Vedlegg

  • bbcalib.jpg
    bbcalib.jpg
    1,1 MB · Sett: 1.025
Og her er BeerBug'en i skarp drift med dagens brygg Svart/Wit (mørk julevariant av belgisk hveteøl).
 

Vedlegg

  • BeerbugOgKone.png
    BeerbugOgKone.png
    561,8 KB · Sett: 1.034
Har også fått min bluetooth versjon, men ikke tested den på et ordentlig brygg enda.

MortenBo: har du skrevet noe egen programvare?
 
Jeg fikk nettopp mail med beskjed om å bekrefte adressen :) De regner med å få sendt ut resterende denne og neste uke.
Passer utmerket da jeg begynner å bli veldig klar for å brygge etter et halvt års ufrivillig pause! :D
 
Min erfaring så langt er at dingsen egentlig er ganske ubrukelig. Min har en bug som gjør at den ikke tarerer, og man har heller ikke mulighet til å lese av online. Det går raskere å tappe av en liten prøve å måle gravity enn å starte beerbug'en og få målingene ut på pc'n. Men man ser gjærinsforløpet historisk og ser når det har begynt å flate ut, men altså ikke så egnet til å styre med i sanntid. Bug'en er også var for temperaturforandringer og gjør betydelige hopp i gravityverdiene dersom temperaturen endres med en grad.
 
Vel for meg er det å kjøre sync 1-2 ganger per dag en stor forbedring iforhold til dagens rutiner, har ikke behov for kontinuerlig live målinger da den ikke skal benyttes for å styre kjøleskap.
Satser også på at wifi modellen vil bli vesentlig lettere å jobbe med der, var veldig glad når jeg fikk tilbudet om å bytte til wifi når jeg først hadde ventet så lenge uansett.

Hvis det er en feil på enheten din så er det jo ikke rart den er ubrukelig, tatt kontakt med Taylor hos Beerbug?
 
Noen som vil komme med innspill på WiFi versjonen? Er dette noe som fungerer bra? Og stødig? Er det verdt pengene?
 
Tilbake
Topp