manifold til BB60?

Kan dere som sirkukerer med bb60 legge ut bilder av manifolden dere har, regner med at det ikke bare er en stråle fra slangen rett nedigjen i kjelen.
 
Jeg har bare et ca 1cm vannspeil oppå maltsenga og legger en bit aluminiumsfolie oppå her. Så stikker jeg en del hul med termometeret og legger slangen oppå folien:)
 
sparge 2.jpg



Har en rev #2 av denne nå, mindre hull så det er helt jevnt drypp over hele mesken, og hengslet så grei tilkomst ved fylling/tømming av malt.
 
Klampet den på ene håndtaket, gjør det mulig å svinge opp når malt skal oppi/ut. Måtte smi litt på innerste falsen på lokket for å kunne ha dette helt nedpå med denne i.
 
Nja, kommer an på om du skal ha til både sirkulering og skylling i en og samme. Da blir det litt utfordringer da store hull ikke gir like jevn fordeling, ramler mest av i midten. Med 1mm hull blir det helt strøkent ved skylling, men blir nok temmelig tettet om du sirkulerer. Eg har en til hver formål med snap on/off kobling, men driver fortsatt og forsker på en løsning som dekker begge behov ;)
 
Okay.. da har jeg også noe og teste.. :) du for holde meg ooodatert med løsninger.. står til vanlig i cnc dreiebenk og fres.. så her kan eg teste ut mye morsomt.
 
Tilbake
Topp