Regulator til Keezer med 4 Cornelius 19Lere

Hei. Jeg tenker å bygge meg en Keezer med 4 19L Cornelius tanker. Tankene er innkjøpt, sammen med 2Kg Co2 flaske.

Det jeg lurer på er hva slags regulator jeg trenger, de blir jo fort veldig dyre.

Jeg tenker at et manometer til å holde styr på gjenværende Co2 og 2 eller 3 kurser med egen måler/justering til Cornelius tankene.

Hva ville dere valgt?

Mvh,

Stein Erik
 
Det kommer litt an på hva du har behov for. Jeg ville valgt en vanlig regulator med to manometre, samt en manifold. Hvis du er i det spandable hjørnet kan du selvsagt bruke en regulator med flere utganger med individuelle trykk, eller eventuelt en sekundærregulator. Men som du sier blir dette fort ganske dyrt, så jeg ville startet med en vanlig manifold, og så eventuelt oppgradert med sekundærregulator senere, hvis det viser seg nødvendig.
 
Hvordan ville jeg da gå frem hvis jeg har to øl med vært ulike karboneringsgrad på fat, en Weissbier og en English Bitter f.eks.?
 
Hvordan ville jeg da gå frem hvis jeg har to øl med vært ulike karboneringsgrad på fat, en Weissbier og en English Bitter f.eks.?
Det kan du løse ved hjelp av en regulator som har flere utganger der trykket kan settes individuelt på hver utgang, jf det @Hannaas skriver. Litt dyrere enn å ha samme trykk på alle utganger men for en regulator med to utganger er det ikke snakk om en enorm prisforskjell.
 
Tilbake
Topp