Nøgne Ø Imp Stout, hjemmebryggerdagen 2015

Er det noen som var på hjemmebrygger dagen på nøgne ø i år som har målt hvordan sg ligger ann?

Min er på 1042 nå, den har jo stått 9 dager nå .....hvor langt ned kan en ev. forvente at denne gjærer? Og var på 1098.

Ser ikke ut som det er noe særlig aktivitet i karet lenger....what to do??
 
Er det noen som var på hjemmebrygger dagen på nøgne ø i år som har målt hvordan sg ligger ann?

Min er på 1042 nå, den har jo stått 9 dager nå .....hvor langt ned kan en ev. forvente at denne gjærer? Og var på 1098.

Ser ikke ut som det er noe særlig aktivitet i karet lenger....what to do??

Jeg målte nå, er nede på 1.027.

Men, tilsatte etpar liter vann sammen med wlp005 slurry. Ikke helt sikker på hvor jeg startet mao.

Hvilken og hvor mye gjær brukte du? Når pitchet du?
Målte du OG til 1098 før du pitchet?
 

Vedlegg

  • uploadfromtaptalk1422994929182.JPG
    uploadfromtaptalk1422994929182.JPG
    96,4 KB · Sett: 104
Kan si at den består av: Marris Otter, Wheat, Munich, chocolate, crystal, malted oats, flaked barley og pale crystal.

Humle: Chinook i kok og northern brewer i wp
 
Er det choco, og Nøgne, så er det helt sikkert Choco Wheat. Husker jeg og noen andre snakket med Kjetil om det, i forbindelse med mørke øl.
 
Lurer på det samme jeg også. Min ligger på 1034 nå etter 10 dager. Samme etter 7 dager. Vet ikke hva slags FG som kan forventes her eller om noe bør gjøres.
Brukte wlp007.
 
Meh. De har ikke brydd seg når de har blitt lagt ut de forrige årene, men man kan jo alltids sende en mail til Nøgne og spørre om det er greit. Hadde forundret meg om de motsatte seg det.
 
Tilbake
Topp