• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

øk humle stiklinger

Heisann, er det noen her som har stiklinger, evnt som vet om det er noen som selger slikt i Norge?
føler for å prøve meg på dette i år, virker spennende og den hjemmelagde ølen blir enda mer hjemmelaget :p
 
Jeg har noen få røtter igjen. Eventuelt har jeg noen som er plantet i potte. Jeg har 5 x challenger, 5 x Cascade, 5 x Northern Brewer, 5 x Fuggles, 5 x Kent Golding.

Røtter kan du få for 50 kr pr plante. Ellers 160kr pr potte plante. Jeg holder til i Skien. Men skal til Gardermoen 4. Mai....
 
Sist redigert:
Jeg kunne tenkt meg en Cascade og e Northern Brewer, hvis du gidder shippe til Sandnes :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Kunne godt tenkt meg en Northern Brewer og en Cascade - i potter, om du kan møte meg langs E18 på vei til Gardermoen 4 mai :)
 
Hei. Jeg vil gjerne ha 1 rot av hhv. challenger, Cascade, Kent Golding. Kan gjerne sende det i posten. Ellers bor jeg i Drøbak og kan møte deg på vei til Gardermoen
 
Haugen - Har du fortsatt noen i potter? Er interessert i 1 Cascade, 1 Fuggles og 1 Norther Brewer. Bor i Lier og kan kjøre til Skien.
 
Fint om dere som ikke alt har gjort det. Sender PM med adresse og hvor mange planter dere skal ha.
 
Jeg fikk mine idag, en stikling av hver type. Takk for handelen, er veldig spent!!!

Jeg kan forresten ingenting om hagestell og planting :oops:

Noen her som har noen tips? Har et lite drivhus på utsida som jeg tenkte å bruke til å sette dem i hver sin potte for at de skal få en god start. Noen tips til jordtype? Vanning? Tilsetninger? Når bør jeg plante dem om i hagen? Direkte sol? Skygge?
 
Skal mye til for å drepe humle, vokser som ugress..
Mye av alt er min erfaring. Sørg for våt/fuktig jord til de har utviklet røtter, unngå frost.
 
OK, høres bra ut, da lar jeg de gro til de er 20-30 cm eller noe før jeg planter dem over på solsida langs en stor fjellknaust de kan ta over så mye de vil :)
 
Tilbake
Topp