Norsk humle og malt fra Bioforsk deles ut

JensD

Norbrygg-medlem
I 2012 startet Bioforsk et prosjekt: «Norsk malt, humle og urter». Dette var et prosjekt som gikk inn for å gi større kjennskap om norske råvarer som kan brukes i ølbrygging. Norbrygg ble, sammen flere av de større mikrobryggeriene i Norge, med som samarbeidspartner i prosjektet. Nå kan vi endelig høste resultater fra prosjektet.

Norbrygg har fått tildelt et parti med malt (sekker på 5 kg) og humle (poser med 200-300 g humleblomst) som medlemmene kan bruke til å lage testbrygg av. Sammen med råvarene kommer det et skjema som skal fylles ut og sendes inn til Bioforsk.

Første mulighet til å motta malt vil bli på Hjemmebryggerhelgen i Bergen nå til helgen, 24. til 26. april. For de som ikke kan delta her vil det etter hvert bli mulig å motta malt og humle per post. Mer informasjon vil komme snart.
 
Kult. Hadde vært spennende å laget et helnorsk øl med å bruke Muri-gjæren også. Melder herved min interesse for å lage et helnorsk øl.
 
Jeg melder meg også på listen over interesserte.
Jeg skal desverre ikke til Bergen i helgen, så det må evt sendes til meg.
 
Jeg er definitivt interessert. Er det flere opplysninger om ingrediensene? Byggtype og data, alfasyre i humle, etc.
 
Hei, skal brygge et øl 9. mai med økologisk korn som vi har maltet selv. Vil gjerne ha tilsendt humle. Ølet er tenkt presentert under økofestivalen i Sande, Vestfold, i august
 
Tilbake
Topp