• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Humlestiklinger byttes / gis bort

MT. Hood, cascade, chinook og en eller 2 jeg ikke husker navnet på. 3. Åringer.

Hentes i moss, eller mellom Oslo - Halden.
uploadfromtaptalk1430802799400.JPG
 
Hei! Jeg er interessert i et par. Bor i Ski, du kjører kanskje forbi her? Hjemme i dag hvis det kan passe!


Andor
 
Hei, holdt på å bestille cascade og chinook på nett i går, men hvis du har en av hver er jeg veldig interessert! Hva vil du evt være interessert i å bytte til deg? Er fleksibel på henting, bor i Oslo.
 
Er interisert i chinook cascade centenial eller simcoe hvis det er noen som har. Betaler for frakt :)
 
Artig å få muligheten til å spre genene mine :)

Det er mange stiklinger, kanskje 50? Flest av Mt. Hood, det er også den som vokser mest aggressivt av dem.
Plantet dem rett ut i fjor, og de aller fleste satte røtter og etablerte seg fint. Den mest aggressive av fjorårets stiklinger er allerede 1,5 meter høy i år.

andor, nymoen & COEvju: er i Oslo onsdag og torsdag, kan ta med hvis vi blir enige om tid & sted. Er ganske bissi på dagtid, og farter litt rundt. Det enkleste hadde kanskje vært om jeg satte dem på Bryggselv rundt lunchtid i morgen, så kan dere hente når dere vil? (eller utenfor døra, hvis de ikke liker sånt).
Alternativt må de hentes på Helsfyr, i det gamle Bull-bygget før kl 13.00.

mrblonde: kjører fra Moss - Halden fredag. Gi meg et sted på E6, så setter jeg dem der. Eller hent dem hos meg i Moss eller Halden.

bozo & Espen93: det er stiklinger, altså topper som jeg har klippet av kronen ved beskjæring. De tåler nok ikke å bli sendt i post.
Bør stå i et vannglass til de skyter røtter, og så plantes rett ut i godt drenert og fuktig jord. På et solrikt sted etc.
 
Hei. Jeg bor ikke langt unna ESSO grålum/quality hotell. Når evnt kjører du forbi sarp på fredag?

Hilsen Martin
 
Er også interessert i stiklinger (særlig Mt Hood) men ser at dette er litt sein respons.

Står det en stikling ekstra hos Bryggselv, kanskje?
Skal innom der imorgen...

(Jeg kan love stiklinger av Northern Brewer til neste år)
 
Jeg er også interessert. Kan møte deg ved E6, feks på Shell mortensrud når du suser forbi en ettermiddag eller kveld.
 
Det er mer der det kommer fra! Det er heller ingen hast, stiklingene tåler fint en uke eller to til før de settes i jord.

Men, etter å ha kjørt rundt med vannglass i byen på leting etter parkeringsplass (og tatt med stiklinger i jobbmøte) i går frister det med en mer robust plan som krever mindre koordinering.

Jeg finner et sted i Oslo der det kan stå noen glass en dag eller tre. Så kan dere hente der når det passer.
Oppdaterer :)
 
Hei. Jeg bor ikke langt unna ESSO grålum/quality hotell. Når evnt kjører du forbi sarp på fredag?

Hilsen Martin

Hei Martin,
Kjører forbi ca kl 8 og 17 - ish. Best for deg tidlig eller sent?
Jeg tar med et glass assorterte stiklinger og setter på ESSO-stasjonen. Hvis de nekter setter jeg dem utenfor døra. Send meg en PM med mobilnummeret ditt så kan jeg tekste når oppdraget er utført.
 
Høres ut som en god ide!:) For min del kan du gjerne sette noe på Helsfyr. Hvis det er der du jobber så er vel det enkelt for deg også (kanskje du jobber et sted med resepsjon)? Helsfyr er jo også generelt lett å nå for de fleste, enten man kommer med bane, buss, bil eller sykkel!
 
Er dessverre skyldig i at du måtte ha med humlepynt i møte i går. Beklager nok en gang surr i koordineringen. :(

Det vil funke for meg å hente på Helsfyr. Hvis det er det letteste for deg, så er jo det supert. :)


Andor
 
Bare husk at for å få sterke planter, så må man ikke takke for stiklingene (ikke høyt i allefall ;)
 
Tilbake
Topp