• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

::: SOLGT :::Gryter og div selger

Fredrik J

Norbrygg-medlem
Selger følgende grunnet oppgradering til større bryggeri:

:::SOLGT::: 50L gryte med falskbunn: 1300,-
:::SOLGT::: 30L gryte med 3kw element: 700,-
:::SOLGT::: Humlefilter fra bryggselv: 350,-
:::SOLGT::: Blichman Autosparge: 300,-
:::SOLGT::: Hjemmelaget spiralkjøler: 200,-
:::SOLGT::: 1800w induksjonsplate: 100,-

Kan hentes i Asker (ved trekanten), evt avtale levering i omegn da jeg tidvis er i Oslo og Drammen

50L gryte fra bryggselv med lokk og kran.
xc1z9DK.jpg


Falskbunn følger med, den er dog et par millimeter for stor for bunn av gryta men det fikses lett med en vinkelsliper. du vil også trenge en slangestuss, slangeklemmer og en nippel til insiden av gryta for å koble til krana til falskbunn
Mz72heO.jpg


30L kjele med 3kw varmtvannsbereder element installert med 1" låsemutter og O ring på insiden.
Boksen rundt elementet er høyst midlertidig (og løst..), jordet på håndtaket med elektrikerteip, kjøper må love meg og IKKE bruke den uten å sikre den bedre. Gryta er noen år gammel, elementet er bare brukt et par ganger for å teste PID styring.
jxNNu3r.jpg

D5FNiK4.jpg


Humlefilter, brukt 3 ganger
jLNErqF.jpg


Blichmann Autosparge, ny. Fulgte med en av de nye Blichmann kjelene mine.
16bEigq.jpg


Spiralkjøler laget av 8mm drivstoffrør i kobber fra biltema.
SEm5ckJ.jpg


Klemringskoblinger (SS304) som passer kom ikke frem før lenge etter jeg hadde ny kjøler (brukte gaffa og slangeklemmer før det.. ikke akkurat optimalt). De følger med om du vil
4ZzkOLk.jpg


1800w induskjonsplate fra jula
azrdf0j.jpg



//Fredrik
 
Sist redigert:
Interessert i 50L. Hvordan er stand, ser den ok ut inni også? Litt annerledes kran enn den jeg har. Vet du forskjell? Samme gjenging?

Bor i Oslo nord

Anders
 
Fjerdrum : kan sende. Skal jeg sjekke fraktkost?

Andy: Den er brukt i ca 2 år som kokjele så den er er litt farget innvendig. Krana er en 3delt 1/2" 304 stål fra Kina, har den originale kranen så du kan få den istedenfor.
 
Hei,
Jeg liker godt originalkranen, så hvis du har denne og den er feilfri så tar jeg den.
Hvis det kun er snakk om typiske kokeendringer, så er det ok.

Sender deg PM

A
 
Jeg er interessert i 30-literskjelen. Hvilken dimensjon har hullet til elementet, og hva slags redskap brukte du for å lage det?

Hvilket merke er elementet?
 
Øyvind: hullet er vel 1-1/4" laget med q. Max hole punch. Skal sjekke merket på element i morgen. Er plutselig i mitt eget utdrikningslag!
 
Tilbake
Topp