Plante humleblomster

Samboeren min og jeg har diskutert å plante humle i bakgården, men har ikke fått tak i frø.

Jeg satte en belgisk blond ale i dag, og brukte blant annet Cascade humleblomst. Da jeg hadde silt ut (restene av) humleblomstene etter kokingen tenkte jeg at jeg like gjerne kunne grave dem ned i et bed, og se hva som skjer. Jeg aner ikke hvordan det er med frø på denne planten, men tenkte at de kanskje sitter i blomsten. Det flyter jo som regel opp bittesmå rundt frølignende greier i brygget når man koker humleblomst.

Jeg ANTAR at dette er dødfødt, da jeg har kokt disse stakkars frøene - eller hva det er - i 90 minutter. Men det skader jo ikke å prøve. I verste fall får vi bare bittelitt mer jord i bedet når det har kompostert seg selv.

Er det noen som har erfaring med humleplanting? Tror dere prosjektet mitt vil fungere?
 
Takk for "henvisning". Jeg søkte etter temaet på forumet først, men gjorde tydeligvis ikke godt nok jobb :)
Da finnes det altså ikke noe sånt som humlefrø, hehe.
 
Holder du til på Østlandet Ølbjørn så driver jeg stadig og gir bort avleggere i fra mine humleplanter. Gi meg beskjed eller sjekk bloggen min for mer info.
 
Hvordan fikser du avleggere, Zanity? Jeg prøvde å klippe av et skudd og sette i vann, men det ser ikke ut til å bli røtter av det...
 
min golding som spiret fint, men ble nok satt ut litt for tidlig, visnet helt i nattekulda. Er det noen som hjelpe med en stikling, Handelen fra englanf stanset i april.
 
Holder du til på Østlandet Ølbjørn så driver jeg stadig og gir bort avleggere i fra mine humleplanter. Gi meg beskjed eller sjekk bloggen min for mer info.
Det hadde vært topp! Jeg sender deg en PM :)
Er det for sent å plante ut nå, forresten?
 
Tilbake
Topp