etseskader kjøkkenbenk

Furu, lakkert med 5 strøk 3-stjerners oljelakk tåler Starsan, men ikke Sterkrens. Blir lekkre brune flekker av det.
 
Hehe, og jeg som sprayet på hele kjøkken benken engang fordi jeg tenkte at det er jo lurt å desinfisere alt på kjøkkenet.

Det blit ikke gjort flere ganger etter denne tråden ..

Easybrew
 
What Easybrew said... trodde jag var lur :p

Men er det virkelig et stort problem med korrekt blandet starsan? Ser at konserntrert starsan kan vare en issue men trodde utblandet var rimelig safe på det meste
 
Har alltid vært påpasselig med å tørke over hvis jeg søler eller spruter på gulv eller benkeplate, just in case, men blir jo litt nysgjerrig på hvilken effekt det ev. kan ha på granitt? Det er et ikke-tema å bytte den jævelen der.. o_O
 
Har granitt og forsøker å tørke opp etter hvert.
Tror jeg leste da den ble montert at f eks sitron ikke var bra pga syre.
Men de første 50 brygg har ikke etter det jeg ser ikke satt spor.
 
Er det noen som kjenner til muligheter for å rette opp i skaden uten å skifte hele benken?
Jeg har også pådratt meg noen merker oppgjennom. Både i oljet benkeplate og i gulvlakken. Har fått forbud mot å sette fra meg Starsan flasker på noen annet enn fjøler :) Som andre flekker i tre så blir de mindre synlige etterhvert. Jeg synes å kjøpe ny benkeplate høres litt drastisk ut. Prøv å skrubbe grundig med grønnsåpevann og grønnsaksbørste el. om du har oljet tre. Og så olje på nytt. Om du har lakkerte flater, eller om ikke grønnsåpe hjelper, så er det nok mulig å løse det meste med sandpapir. - og/eller en kvast med blomster :oops:
 
Tilbake
Topp