Schnieder weisse tap6 oppskrift

hei!
Er det noen som har oppskrift på tap6 hvete bokk fra schnieder weisse?
har søkt på nett og funnet diverse oppskrifter på schnieder weisse øl, men er det noen som vet forskjellen på de forskjellige tapene?
her er oppskrift på den originale, men er det tap1?
http://forum.northernbrewer.com/viewtopic.php?t=53370

en annen oppskrift jeg har funner, og kommer til å lage hvis ingen andre kommer med noe bedre er:

50l
8kg Hvete tysk
2kg munich
2.3kg pils tysk
1.2kg cara munich

mesk 64 grader 60 min

64 gram Hallertau Hersbrucker humle 60 min.

WYeast 3068 Weihenstephan
 
Jeg har prøvd meg på denne flere ganger, og brukte 50% dark wheat malt, og er fornøyd med det. Til tross for rikelig gjær, okygen og temperaturkontrol har jeg fått vanvittig med banan med 3068. neste forsøk blir med 3333.
 
Jeg har prøvd meg på denne flere ganger, og brukte 50% dark wheat malt, og er fornøyd med det. Til tross for rikelig gjær, okygen og temperaturkontrol har jeg fått vanvittig med banan med 3068. neste forsøk blir med 3333.
Prøv å gjære den på lavere temp. Du kan kjøre en batch som du holder på stabil 16 grader. Har du mulighet til å måle temp. på vørteren gjennom gjæringen vil nok det hjelpe. Temp. går ganske mye opp om du ikke passer på når den topper seg etter 20-40t
 
Bryggeriet har denne oppskriften:
Hops
Hallertauer Tradition and Magnum
Malt
50 % wheat malt,
50 % barley malt
from the region of Kelheim
Fermentation
Bottle and keg fermentation
IBU
16
CO2
7 g/l
Alcohol
8,2 % vol. alc.

Den er jo mørk i fargen så hva de mener med barley malt er jeg usikker på.
Jeg brygget en oppskrift jeg fant med mye svart malt. Det var skivebom og helt feil, men god for de som liker det svart og mye brent smak.

Følger tråden med stor interesse. Spent på resultater her. Jeg skal prøve meg igjen!!
 
Tilbake
Topp