Hvilken pumpe skal en velge til små brygg?

Leter etter nye pumper til et "bryggeri" hvor det normalt brygges mellom 20 - 30 L. Pumpene skal brukes til standardjobbene som resirkulering under mesk, overføring av vørter, kjøling (kjølespiral) og Whirlpool. Chugger og March har stor gjennomstrømningshastighet, men virker som solide pumper, blir de i overdimensjonerte for slike batcher? Noen som vet om andre pumper med litt mindre effekt, og som gjerne er selvprimende?
 
Leter etter nye pumper til et "bryggeri" hvor det normalt brygges mellom 20 - 30 L. Pumpene skal brukes til standardjobbene som resirkulering under mesk, overføring av vørter, kjøling (kjølespiral) og Whirlpool. Chugger og March har stor gjennomstrømningshastighet, men virker som solide pumper, blir de i overdimensjonerte for slike batcher? Noen som vet om andre pumper med litt mindre effekt, og som gjerne er selvprimende?
Jeg er mer enn fornøyd med March i tilsvarende oppsett med én pumpe. Kanskje litt overkill med tanke på å flytte vørter, men du får kraft nok når du trenger det. Har til dags dato ikke opplevd at den tetter seg eller begynner å krangle på grunn av humlebiter i væsken.
 
Jeg har brukt nedenstående på mitt lille bryggeri, stort sett små 25L batcher. Har fungert fint, brukt den hovedsakelig til resirkulering av vørter i 13 batcher hittil. Struper den på utgangen, den er ikke selvprimende.
Tør vel egentlig ikke å anbefale den siden den er så billig, men til et lite fislebryggeri er det mulig den duger.
http://www.ebay.com/itm/New-High-Qu...529?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1e84682c81

Tror nok 10L minuttet er for lite for effektiv whirlpool, jeg bruker selv en røreskje i plast for å lage whirlpool de 10 minuttene det tar i mitt system fra vørter koker til den er nedkjølt.
 
Sist redigert:
Bruker liknende pumpe i dag, i utgangspunktet veldig fornøyd, men redd for at den skal gå i stykker. Har ikke begrunnelse for dårlig kvalitet utenom pris... :)

Ikke prøvd Whirlpool med slike pumper, noen erfaringer med det?
 
Bruker liknende pumpe i dag, i utgangspunktet veldig fornøyd, men redd for at den skal gå i stykker. Har ikke begrunnelse for dårlig kvalitet utenom pris... :)

Ikke prøvd Whirlpool med slike pumper, noen erfaringer med det?
Editerte posten over, selv om pumpen gjerne gir for mye under mesking og må strupes, har jeg den oppfatningen at du trenger mere enn 10L minuttet for effektiv whirpool. Litt håndarbeid med røreskje gir bedre resultat enn den pumpen.
 
Å ha en pumpe av denne type i reserve koster ikke all verden.

Finnes det pumper som er selvsugende til fornuftig pris?
Antar Jabsco og tilsvarende har noe men de koster vel snart det samme som en Speidel.
 
Jeg har demontert noen forskjellige, så hvis noen vil se innvollene er det noen bilder her. https://daastoel.wordpress.com/2015/06/02/pumper/
Mye gjennomarbeidet og flott informasjon du publiserer @FrankD. Har hatt glede av den i forskjellige sammenhenger.
Den lille kinapumpen jeg bruker (link i min post over) ligner veldig på pumpe nummer to du dissekerte. Som sagt så har jeg brukt denne nå på 13 brygg til resirkulering av mesk/stegmesking uten at den har stoppet pga. kornrester.
Mulig jeg har vært heldig. Jeg har aldri åpnet den for rengjøring, kun pumpet varmt vann gjennom den etter endt mesk. Jeg har oppfatningen om at ytterligere rengjøring ikke er nødvendig siden jeg kun bruker pumpen på "varm" side, altså ikke etter kok. Jeg har også kjøpt en ekstra slik at jeg kan sette inn den ved ev. streik, men sålangt ligger den i skuffen.

Med en gang du har et litt større bryggeri eller ambisjoner om whirlpool ville jeg gått for de større pumpene du nevner, men siden de koster 10 ganger mere har ikke jeg god nok kost/nytte faktor i mitt lille bryggeri.
Har strengt tatt ikke behov for noe annet enn å resirkulere 30'ish liter vørter under mesking.
 
Pumper er så mykje rart og det er mange faktorar ein kan ta omsyn til når ein skal finna seg ei pumpe:

Sugande pumper/ikkje sugande pumper:
Dei fleste som vi som bryggjer bruker er ikkje sugande pumper - dei krev at det er vørter/væske på innsida slik at dei slepp å suga. Døme på slike er March, Iwaki, Chugger, Speidelpumpa (Xylem) og ein del laga for sirkulasjon av vatn i solcelleanlegg (og vaskemaskiner). I praksis er slike ikkje sugande pumper slik at vi må evt. strupa dei på utsida av pumpa om vi skal regulera farten på væskestraumen - eller vi må regulera farten på dei om dei har slik regulering.

Det fins også noko som heiter peristaltiske pumper som kan vera ei løysing for mesking iallefall. Desse har ikkje pumpehus - pumpinga skjer ved at slangen vert komprimert slika at det oppstår undertrykke og dermed sug.

Ein del av pumpene som er tilgjengeleg kan også suga om det ikkje går for lang tid før det er væske i omløp.

Overføring frå motor til impeller:
Dei fleste pumper som bryggjarar bruker har magnetisk overføring frå "motor" til impeller - dvs. at det ikkje er noko aksel mellom motor og impeller. Fordelen med det er at det ikkje er noko problem med lekkasje og pakningar mellom motor og impeller. Du finn vel også ein del rimelegare pumper der det er vanleg aksel mellom pumpehus/impeller og motor.

Motor og lyd av motor
Nokre pumper har tradisjonell motor - March, Iwaki, Chugger. Speidel/Xylem har ikkje tradisjonell motor men har elektronikk som styrer solenoidar som overfører kraft til rotor/impeller. Den viktigaste forskjellen er lyd - tradisjonelle motorar bråkar ein del - i reine elektronikk/solenoid-baserte løysingar er det kun impeller som bevegar seg og dermed er det ikkje noko særleg lyd av dei.

Kraft
Det er forskjell på krafta i pumpene: slikt som kor mykje volum dei greier å pumpa og kor høgt dei greier å pumpa det. Generelt så vil høgda redusera pumpevolumet - ei pumpe som pumpar 10 liter i sekunder og løftar dette 1 meter opp vil neppe pumpa 10 liter når den skal løfta 2 meter opp. For "normale" volum vil dei aller fleste pumpene som dei fleste brukar vera greie nok til mesking. Men når det kjem til å kjøra f.eks. whirlpool eller så skyva vørter gjennom tynne og lange rør (f.eks. innan Rims) kan det vera forskjellar på pumpene.

Pumpehus, impeller - materialvalg
Du finn pumpehus i plast av forskjellige slag. March har for eksempel pumpehus i ein plasttype som heiter Polysulfone som er rekna for å vera greit for næringsmidlar. Iwaki veit eg ikkje heilt kva slags plast som vert brukt. Chugger har tilbod om pumpehus i rustfritt. Speidelpumpa/Xylem har pumpehus i ein variant av bronse. Impellerane varierar også i materialkvalitet - det må jo vera noko magnetisk i dei om dei er magnetdrivne (altså metall eller så må dei vera magnetiske). Du finn vel også ein del 12V pumper i nylon og andre plasttypar.

Vedlikehald og reingjering
Det er forskjell på kor enkelt det er å reingjera pumpene. Nokon må du bruka skrujern/verktøy for å opna når du skal reingjera dei - andre kan du opna med hendene.

Spenning:
Nokre pumper baserar seg på vanleg "norsk" straum - dvs. 220-240 V. Nokre har kun amerikansk standard - 110V og nokre krev 12V for å fungera - dvs. at ein må ha in konverter om ein skal henta straum frå nettet.

Tilkobling:
Nokon har slangeniplar, andre har rørkoblingar (f.eks. i 1/2" eller 3/4"). hann eller ho. I tillegg er det variasjon på kor innløpet er plassert - March/Chuggar har f.eks modellar der innløp er plassert 90 grader rett inn på impellaren og dei har innløp som er plasser i same "plan" som utløpet. Innløp 90 grader på impeller er meir effektive enn innløp i same "plan" som utløpet.

Bruksfrekvens:
Nokon av pumpene er laga for kontinuerleg bruk i lang tid - andre er kanskje laga for sporadisk bruk.

Godkjenningar:
Det kan variera kva slags godkjenningar pumpene har. F.eks. om dei er såkalla CE-godkjende. Legg også merke til at kinesarar kan merka med CE og at det like godt kan bety Chinese Export som at det står for kvalitet med omsyn til elektriske eigenskapar.

Service:
Det kan vera variasjon over kva slags service du kan forventa. Innan Europa fins det jo ein del reglar for dette - handlar du frå Kina og USA har du ikkje same rettighetane her i landet som du har om du handlar europeisk/norsk. Men så kan jo servicenivå også vera forskjellig.

Anna:
Og så er det sikkert også ein del andre omsyn ein må ta som f.eks. kostnad. Kvar ein har bryggeriet - inne eller ute, i leilighet eller i kjellar/garasje? Korleis ein bruker pumpa: kontinuerleg under mesking? (det tar jo ofte 1 time), kva med whirlpooling for kjøling etter koking - evt. etter kjøling. (kor lang tid, kor mykje lyd greier ein). Skal ein flytta vørter og har høgdeforskjell (opp).
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp