Samletråd for internettvarp av bryggerinteresse

Da bruker du den trolig ikke korrekt, eller du bruker vanlige poser og ikke de som følger med?

Hvis du har en rull, lager du først "bunn" i posen ved å legge den over "sveiselisten" og trykke på sveiseknappen. Deretter fyller du i det du skal ha, og legger posen over den nevnte listen og med åpningen i luftkanalen. Trykk "Seal&Close" og luften suges ut og posen sveises igjen.

På hvilken måte holder ikke posene dine tett?
Mulig han tenker på den håndholdte?
 
Det er også viktig at det ikke kommer fukt på sveisekanten. Hvis det legges i kjøtt for eksempel er det viktig å brette posen så ikke kjøttet kommer i kontakt med sveiseflaten når det legges i.
 
Har også hatt noe problem med poser som ikke holder tett. Gikk greit med posene som fulgte med men
Anderson vmb 1.0 poser kjøpt hos Netonnet er ikke alltid like bra. Skal forsøke med dobbel liming og se om det blir bedre. Kan ikke se støv men noe vil vel komme i åpningen sålenge det suges vakum.
 
Jeg har også denne. Har stått ubrukt en lang stund da jeg ikke får posene til å holde tett.
Tips?
Mht forsegling av posene med zip-lock for den håndholdte versjonen, følger det med en liten plast dings som man drar over zip-lock'en for å gjøre dem helt tette. Det er mulig uten, men mye lettere med denne dingsen
 
Etter å ha hatt humle i posene har jeg funnet ut at det lønner seg å dra over innsiden av åpningen med tørkepapir eller noe for å få vekk humlerester før jeg vakuumerer.
 
Mht forsegling av posene med zip-lock for den håndholdte versjonen, følger det med en liten plast dings som man drar over zip-lock'en for å gjøre dem helt tette. Det er mulig uten, men mye lettere med denne dingsen
Sier du det. Har ikke sett noe plastdings. Det var kjærringa som kjøpte den. Tipper den har gått i søppla.
 
Hei!

Kom over denne annonsen på Finn i dag. Kjeler på 40, 50 og 70 liter til svært gunstige priser. Bør vel være av interesse for flere.
Har bestilt to på 40 liter men begynner å lure på om jeg skulle kjørt 50...hmmmm.....valgets kval.

http://www.finn.no/finn/torget/anno...earchQuery=kjeler&authrecall=getphonenumber_1

Da har du kjøpt katta i sekken. De kjelene der ruster, og blir nå solgt som b-vare av grossisten på Askøy.
Katla her på forumet driver bryggmaker.no Han kan si mer om kvaliteten på de kjelene....
 
Da har du kjøpt katta i sekken. De kjelene der ruster, og blir nå solgt som b-vare av grossisten på Askøy.
Katla her på forumet driver bryggmaker.no Han kan si mer om kvaliteten på de kjelene....
Auda...og jeg som endelig trodde jeg kunne gjøre litt nytt for meg her på forumet etter all den hjelpen jeg har fått. :(

Jaja, får ta det som en lærepenge og håpe at de kanskje holder en liten stund i hvert fall.
 
Da har du kjøpt katta i sekken. De kjelene der ruster, og blir nå solgt som b-vare av grossisten på Askøy.
Katla her på forumet driver bryggmaker.no Han kan si mer om kvaliteten på de kjelene....

Eg kan ikkje sei noko om kvaliteten på akkurat desse kjelane - det var for halvanna år sidan eg handla kjeler som dessverre rusta og om det er dei same kjelane importøren har igjen av idag veit eg ikkje.

Det er uansett enkelt å testa: ha vatn i kjelane over natta og sjekk. I verste fall kan ein jo heva kjøpet og refundert det det har kosta.
 
Eg kan ikkje sei noko om kvaliteten på akkurat desse kjelane - det var for halvanna år sidan eg handla kjeler som dessverre rusta og om det er dei same kjelane importøren har igjen av idag veit eg ikkje.

Det er uansett enkelt å testa: ha vatn i kjelane over natta og sjekk. I verste fall kan ein jo heva kjøpet og refundert det det har kosta.
Hei!
Jeg har nå fått disse berømte kjelene og er jo engstelig for om de ruster. Holder det å sjekke det ved å fylle dem med vann og la dem stå en natt? Eller er det andre måter å sjekke det på før de ødelegger et brygg?
 
Tilbake
Topp