FLASKER - tekniske spec's på forskjellige flasker.

Wishmaster

Norbrygg-medlem
Morn folkens...:

Jeg retter denne til operatørene spesifikt:

Bør vi ikke ha en tråd som er flaskespesifikt ?
Det er sikkert ikke bare meg som har slike sp.mål om forskjellige type flasker, korker (kompatibilitet), osv ..... ?

Jeg mener det bør opprettes en tråd for flaske-spesifikke spec's.

F.eks.
- nå har jeg sp mål om vanlige flasker - kan man i nødstilfelle bruke 29mm korker i fht 26mm åpning ?
- flasketyper (plast/glass) med korker som kan tåle "en god del"
- glassflasker produsert med skrukork - kan man bruke 26mm og bare "skru til" ???
 
Du kan ikke bare skru til korkene selv om det har vært skrukork på dem. Jeg har valgt å ikke bruke flasker med skrukork da jeg følte at både flaske og korkemaskin skulle gå i stykker.

Jeg tror ikke jeg ville ha brukt 29mm kork på vanlig flaske. Jeg tror ikke du kommer til å få det helt til.
 
Du kan ikke bare skru til korkene selv om det har vært skrukork på dem. Jeg har valgt å ikke bruke flasker med skrukork da jeg følte at både flaske og korkemaskin skulle gå i stykker.

Jeg tror ikke jeg ville ha brukt 29mm kork på vanlig flaske. Jeg tror ikke du kommer til å få det helt til.
Du skjønte visst ikke at det bare var et eksempel?
 
Jaja... :)
Hehe, det ène var f.eks ikke et ekspempel...
Gutta hadde flaska masse flasker her for en stund siden, og korket masse, men det var så mye øl, og så mange flasker, så vi gikk tomme for 26mm.
Gutta fant en pose med 29mm mens jeg var oppe å brygga litt øl og desinfiserte litt flasker. Kommer ned da de er ferdig, og så sier de:

" Jeg syntes korkene var så store, men dette gikk jo greit, for de lekker jo ikke når du lar dem ligge... "

... Så jeg vet nok ikke helt, for jeg følte den ene lakk littegranne... (?). Isåfall vil den bli veldig dævv, vil jeg anta.
 
Tilbake
Topp