Flasker med vippekork på IKEA.

Flipp-topp høres nok bra ut, men i rengjøringsøyemed er det nok "vinningen opp i spinningen" patenten.
En bordmodell av korker og vanlige flasker er nok enklere å håndtere, og mer effektivt.
Flasker er det mer en nok av gratis. :)
Jeg selv har 50-100 med twist off tilgjenngelig til den som vill :) (sendes ikke) :)
 
Mye gratis ja,

Ja, vurderer nå å plukke ut alle glass flasker fra pante posene og kjøpe en kork maskin osv på Europris i morgen.

Tørr ikke ødelegge "batchen" med IKEA flasker. Skal kanskje bare prøve 1 og sette den i en bøtte med mye ducktape over.. :)
 
BjornT skrev:
Mye gratis ja,

Ja, vurderer nå å plukke ut alle glass flasker fra pante posene og kjøpe en kork maskin osv på Europris i morgen.

Tørr ikke ødelegge "batchen" med IKEA flasker. Skal kanskje bare prøve 1 og sette den i en bøtte med mye ducktape over.. :)
Kjøp en skikkelig bordkorker, så slipper du å kjøpe to.
 
Kjøpte for noen år siden et par kartonger med flasker med vippekork på MEKK men de var ikke egnet til øl.  Hadde satt dem til karbonering i badstua og da de skulle flyttes til kjøleskapet var nær halvparten sprukket eller knust, ikke var ølet overkarbonert heller.  Mitt råd er, styr unna :)
 
Har prøvd et par typer av klare plasker med patentkork og Ikea sine har jeg god erfaring med. Søstrene Grene har også, men de er nok mer til pynt. Ikke noe problem med blanke flasker, oppbevarer ølet i lukket skap.
Terje
 
Har 15 IKEA-flasker med eplecider karbonert med ca 8 g/liter. Fiin futt og ingen har eksplodert enda. Har stått siden midten av mai. Takket være en mildt sagt dårlig sommer har ikke forbuket av cider vært stort til nå.

Til cider o.l. er flaskene flotte men jeg synes 1 liter blir for mye til øl. Anbefales!
 
Korken på flaskene fra Ikea er for dårlige og ikke skikkelig tett. Den har ett slags plastmatetiale støpt på i stedenfor en skikkelig gummipakning. Hvis du bytter ut korken med en skikkelig kork for flip top flasker funker de greit.
 
Ser de også har noen 0,5litersflasker som er I farget glass på IKEA, noen som har prøvd disse?
Regner med de funker like greit som 1 litersflasken?
Men når prisen er 17 kroner så er det vel sikkert like greit å spandere på seg skikkelige ølflasker.
 
Tilbake
Topp