Kjøleskap spørsmål stc

Hei,

Har et whirlpool kjøleskap som er satt på maks kulde og har koblet stc i boks med uttak mot kjøleskapet.
Men det viser seg at kjøleskap sensor kobler seg inn før stc for jeg har satt stc på 8 grader men kommer ikke under 10, da slår kjøleskap seg av.
Er det noen innstilling (f2-f5 på stc) som kan være feil? Evt noen som har forslag? Hvor er vanligvis sensor på kjøleskap? Kan jeg manipulere denne slik at det tror det alltid er varmt?
 
10 grader høres ut som høyeste temp på kjøleskapet..... sikker på du har satt til maks kjøling?
 
Nei, svært lite. Men kjøler godt når den går så jeg mistenker regulatoren for å ikke være 100% for å si det mildt
 
Kan være at termostaten i kjøla er ute og sykler. Opplevde det samme selv og da begynte jeg å bypasse termostatene på alle kjøleskap etter det.
 
Kan være at termostaten i kjøla er ute og sykler. Opplevde det samme selv og da begynte jeg å bypasse termostatene på alle kjøleskap etter det.

Er også min første og beste tanke ja. Har du noe quick intro for å fikse dette med eksisterende oppsett Miguel?
 
Mener du at kjøleskapet slår seg av (altså at lyset i skapet slukkes) eller at kompressoren stopper? Høres ut som om termostaten er gåen hvis det bare er kompressoren som stopper.

Prøv å sette termostaten på min (altså høyeste temperatur, 1 på bryteren) og mål temperaturen i skapet da. Gjør det samme med midtposisjon. Kjenner ikke til termostaten på akkurat dette skapet, men den ser ikke elektronisk ut ihvertfall.

- C

Edit: Leif var her.
 
Mener du at kjøleskapet slår seg av (altså at lyset i skapet slukkes) eller at kompressoren stopper? Høres ut som om termostaten er gåen hvis det bare er kompressoren som stopper.

Prøv å sette termostaten på max (altså høyeste temperatur) og mål temperaturen i skapet da. Gjør det samme med midtposisjon. Kjenner ikke til termostaten på akkurat dette skapet, men den ser ikke elektronisk ut ihvertfall.

- C
.

Will do!
 
Her er det heldt mørkt når STC1000 plus versjonen er koplet til. Har glemt hvilken versjon stc har, men tror ikke det har noe å si. Flashe siste versjon har jeg ingen tro på
 
For å teste termostaten så kobler du skapet rett i veggen uten STC`en.
For å feilteste STC´en så er det enkleste å sette den i ren termostatmodus. Det skal være mørkt så lenge skapet har en temperatur som er lavere en setpoint, men det skal altså være lys i det når temperaturen er høyere.

- C
 
Det virker som om det er termostaten det er feil på.
Når kompressoren gikk justerte jeg hjulet fra max og helt ned mot off. Ingen utslag og kompressoren bare gikk.

Koblet kjøleskapet direkte mot stikkontakt. Ingen respons. Prøvde å sette på off og så slå det på helt på max men ingen respons da heller.
 
Hvis ikke kompressoren går hele tiden så vil jeg si det er tegn på at det er termostaten som sliter. Hadde kompressoren gått i ett sett ville det vært tegn på at termostaten vil at det skal kjøles, men kompressoren sliter.
 
Hvis ikke kompressoren går hele tiden så vil jeg si det er tegn på at det er termostaten som sliter. Hadde kompressoren gått i ett sett ville det vært tegn på at termostaten vil at det skal kjøles, men kompressoren sliter.

Fikser du en "how to fix" til meg/oss som har utfordringer med dette Miguel? ;)
 
Aner ikke, du må nok bypasse hele elektronikken og koble utgangen på STC rett på kompressoren.
Men det skal vel ikke være nødvendig, så lenge du bypasser temperaturmålern.
 
Tilbake
Topp