Modus Hoperandi -Klone

VidarT

Norbrygg-medlem
Heisann!
.
Tenkte mitt neste brygg skulle bli en klone av dette herlige ølet.
Etter litt googling klarte jeg å finne en oppskrift rett fra kilden på Ska. Maltsammensetningen er følgende:

88% 2-row
7% Caramel 120
5% Red Wheat

Klarer imidertid ikke å finne Red Wheat i noen av bryggerbutikkene. Noen forslag på hva jeg kan erstatte det med, alternativt hvor jeg kan få kjøpt Red Wheat?
 
Klarer imidertid ikke å finne Red Wheat i noen av bryggerbutikkene. Noen forslag på hva jeg kan erstatte det med, alternativt hvor jeg kan få kjøpt Red Wheat?

Så vidt jeg har forstått finnes det to typer hvete som brukes til malt. Hvit og rød. Jeg tror ikke eventuelle forskjeller på de to vil være mulig å merke i et øl med så mye humle, så jeg vil tro at en hvilken som helst (basis)hvetemalt er greit å bruke her (bare ikke spesialmalt av hvete naturlighvis).
 
Takk for svar:) Ølet er jo et ganske rødlig i fargen, så tenkte kanskje det røde hvetemaltet bidro til dette. Hvordan eventuelt justere fargen ved bruk av vanlig hvetemalt? En liten dæsj roasted barley?
 
Jeg ville tro karamellmalten fikset fargen. Hvis ikke er litt roasted barley altids et mulighet ja.
 
Tilbake
Topp