Innkjøp av Co2 utstyr

Kjenner ikke den CO2-regulatoren, men dette er nok et kompakt og greit oppsett for servering. Mulig å ta med seg. Fint å starte med. Hvis du skal karbonere mye øl, er det fint å ha en stor tank i tillegg. Ferdig ombygde brannslukningsapparat er billig og god løsning for det.
 
like greit å hoppe opp på de settene som selges til rundt 3500 inkl fat?
Det er bare min mening, jeg har 4 - 6 fat ulike øl klar til servering og bruker ca en kilo gass for kr. 50,- pr. mnd.
 
Gjør det skikkelig, forøvrig så får man kjøpt brukte fat for rund 600kr. På ebaye/aliexpress finner du regulator for undrer 500kr. Ombygget 5kgs CO2 flaske fra en branutstyrsleverandør til 8-900kr...
 
Jeg har det sette og det er ok til det lover.Det som ikke er så bra er at det er ikke så lett å stile det inn på rett co2 til ølet og det er dyrt med de små flaske som er med.
 
Ville gått for en sekskilosflaske (er ikke stor forskjell i pris mot mindre flaske hos et brannvernfirma). Da har du massevis Co2. Ville ikke kjøpt på brygge butikk da de er i overkant dyre ifht hos et brannvernfirma.

Og legg litt penger I en god regulator fra en bryggebutikk. En lekk eller dårlig regulator er det siste du vil ha. Da fungerer jo ingenting. Er det noe galt med den så blir det ordnet lokalt i steden for i Kina.
 
Noen av dere som har et tips til hvilken brannvern foretning i Oslo/Akershus som selger de til denne prisen? Fått prisen fra aktivbrannvern nå for eksempel og de skulle jo ha 1100 kr for et ombygd apparat på 2kg, så er jo kun 100 lapp mindre enn et nytt fra bryggeland
 
Tror jeg betalte 1200 for 6kg fra Ernst Nilsen. Det er ikke størrelsen det kommer an på, så du kan like gjerne kjøpe stort.
 
Ser poenget med å kjøpe stort, men har ikke lyst til å borre i kjøleskapet så er avhenig av at den fysiske størrelsen ikke er så altfor stor da jeg gjerne vil ha et par fat og flasker inni der også ;)
 
Du kan ofte bruke dreneringshullet du ofte finner bak på kjøleskapet til å tre slangen inn gjennom. Uansett er det lite som skjer i veggene, særlig sideveggene.
 
Tror jeg betalte 1200 for 6kg fra Ernst Nilsen. Det er ikke størrelsen det kommer an på, så du kan like gjerne kjøpe stort.
Sånn til info, så var jeg innom de på mandag, og han nevnte at de sleit med å få tak i CO2-slukkere fra leverandør, og regnet med at det ble dyrere hvis de fikk skaffet seg ny. I følge han, var det pt ikke mulig å skaffe ombygd 6-kgs hos de.
 
Ja, jeg må dessverre innrømme at jeg plukket opp det siste 6kg apparatet Ernst Nilsen hadde for et par uker siden. Jeg vil også anbefale å investere i en skikkelig regulator. Jeg har en fra Kina som lekker litt, den bruker jeg kun til Sodastream-patroner og ta-med-fat. Tanken på at 6kg Co2 lekker ut er ikke hyggelig, så jeg plukket opp en regulator fra Bryggselv. Dyrt, men så har man forbrukerkjøpsloven i ryggen.
 
Fant akkurat 6kg co2 apparat på gjenvinningsstasjonen. Full og god som gull. Pleier å ta en titt i kassen med brannslukkere når jeg er der.
 
Fersk brygger, og tenkte å hoppe rett på å dytte de første batchene mine på fat for å spare litt plass, hvertfall største delen av batchene.

Er dette noe som duger?

Startsett Co2 Mini - (AGA gassflaske) Uten fat
http://bryggeland.no/bryggeutstyr/co2-cornelius-fat/co2-utstyr/startpakke-co2-mini-uten-fat.html

Eller vil man angre på at man kjøpte dette og derfor like greit å hoppe opp på de settene som selges til rundt 3500 inkl fat?

Jeg har 2 av de regulatorene på hvert sitt Cornelius fat. De regulatorene fungerer fint på AGA Flasker men du må bytte pakningen hvis du skal benytte Sodastream flasker.

For min del som bor i en 30kvm leilighet så er dette en perfekt løsning. Det gjør det også enklere å ta med seg fat på eventuelle begivenheter.
 
Ja, jeg må dessverre innrømme at jeg plukket opp det siste 6kg apparatet Ernst Nilsen hadde for et par uker siden. Jeg vil også anbefale å investere i en skikkelig regulator. Jeg har en fra Kina som lekker litt, den bruker jeg kun til Sodastream-patroner og ta-med-fat. Tanken på at 6kg Co2 lekker ut er ikke hyggelig, så jeg plukket opp en regulator fra Bryggselv. Dyrt, men så har man forbrukerkjøpsloven i ryggen.
Man finner skikkelige regulatorer på ebay (Kegco, ODL, Micromatic) men disse er som oftest med amerikansk fitting (CGA320), så man må I tilleg ofte kjøpe en overgang til Norsk standard; DIN 477 No. 6 (W 21.8 x 1/14") (eventuelt BS 341 Part 1 No. 8 (0.860 in x 14 TPI))....
 
Fant nettop ut at Jula forøvrig har veldig billig innbytte av AGA patroner, 79,- når det er innbytte, så da står ihvertfall ikke prisen tilbake for 2kg's og har dermed utelukket 2kgs..... AGA når jeg har behov for å servere i stua + 5kgs til karbonering tenker jeg da.
 
Fant nettop ut at Jula forøvrig har veldig billig innbytte av AGA patroner, 79,- når det er innbytte, så da står ihvertfall ikke prisen tilbake for 2kg's og har dermed utelukket 2kgs..... AGA når jeg har behov for å servere i stua + 5kgs til karbonering tenker jeg da.


Jeg var å byttet to aga flasker på jula tidligere i dag fikk begge til pant. Betalte ikke noe i mellom. Så om dama/jenta i kassa likte meg eller om hun rett og slett ikke viste bedre, deg vet jeg ikke. Velger å satse på det andre alternativet.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Fant akkurat 6kg co2 apparat på gjenvinningsstasjonen. Full og god som gull. Pleier å ta en titt i kassen med brannslukkere når jeg er der.
Har også kommet over et gammelt 6kilos brann apparat, fullt . Kan jeg bare bruke gassen som er på først ? Infeksjonsfare? Eller bør jeg tømme det, kappe stigerør , + bytte toppen med vanlig ventil ?
 
Tilbake
Topp