BeerSmith-howto?

En norsk BeerSmith howto hadde vel vært topp ?

  • Ja, det hadde vært nyttig!

    Stemmer: 104 97,2%
  • Nei, det er ikke noe for meg

    Stemmer: 3 2,8%

  • Totalt antall stemmer
    107
Ja/nei?

Det er noe som kommer til å ta tid. Tenkte å lodde stemningen før jeg skriver noe som det kanskje ikke er vits i å skrive..
 
Det er noe jeg tror kan være veldig greit for nye brukere til beersmith. Den er jo litt uoversiktlig med en gang, og alle er ikke like stødige i engelsk.
 
Det er akkurat det jeg tenker. Det er så mange parametere som henger sammen og for en førstegangsbruker så er det ikke så lett så se sammenhengen mellom de forskjellige parameterne.
 
Ja, takk! en nerdete amerikansk programmerer er ikke bare bare å følge. Norsk Beersmith for dummies høres bra ut. Kred til den som gidder! og ingen sure miner fra den som bare har spørsmål.
 
  • Like
Reaksjoner: Mc.
Ja takk!!!

Regn meg som den ultimate testen. Skjønner jeg det etter å ha gått gjennom kurset ditt, skjønner alle det.
 
Shit. Dette var et stykke forbi det jeg tenkte å ta med. Jeg tenkte bare å ta med hvordan man setter opp og manipulerer BS ifht ditt eget bryggeri. Dette tror jeg faktisk ikke at jeg tar med.

Mitt fokus blir å vise hvordan sette opp en profil, og vise hvilke parametere som må forandres for å treffe volum og OG i et hjemmebryggeroppsett. Målet er at man skal treffe OG/Volum etter å ha lest howto-en. Resten kan man få forske på selv.

En vakker dag så lager jeg en tråd og da kan vi legge ved dine linker. Jo mer info jo bedre, så lenge det er ryddig.
 
Miguel, dette er et helt fantastisk initiativ. Takker og bukker for at du tar deg tiden til å lage dette. Jeg ser frem til å lese den.
 
Et oppfølgingsspørsmål.

Hva forventer folk? BS ut og inn, eller det jeg sa over her. Kunne naile et brygg? Ut og inn kan jeg ikke selv, men jeg ville nok klart å hjelpe noen til å brygge korrekt hvis jeg satt i telefon uten tilgang til BS. Det er sykt mye i BS som man kan finne ut av selv, enkle kalkulatorer og slikt jeg ikke føler trenger noen howto egentlig.
 
Mitt fokus blir å vise hvordan sette opp en profil, og vise hvilke parametere som må forandres for å treffe volum og OG i et hjemmebryggeroppsett. Målet er at man skal treffe OG/Volum etter å ha lest howto-en. Resten kan man få forske på selv.

En vakker dag så lager jeg en tråd og da kan vi legge ved dine linker. Jo mer info jo bedre, så lenge det er ryddig.

Jeg som er nybegynner hadde satt stor pris på en how-to på dette.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Tilbake
Topp