Innvendige mål - kjøle-/fryseskap/(vinskap) til gjæring

Da produktene sjelden har opplyst innvendige mål lurer jeg litt på om det finnes noen skap eller bokser som passer perfekt?

F.eks. fryse eller kjøleskap av den lave typen, men som likevel har god plass til både bøtte og gjærlås?

Hvor lite skap/boks kan man få tak i og samtidig få plass til det nødvendige for gjæring?

Jeg bruker selv "vanlige" bøtter fra bryggselv, men en investering i f.eks. speidel-bøtte eller lignende for å få ned de utvendige målene (som nok vil betale seg i forhold til familien) er i tilfelle en lett investering å ta.
 
Det er drøssevis av brukte kjøleskap på rundt 170 cm å få kjøpt på Finn. Hvis du napper ut hyllene i døra får du akkurat plass til to standard 25/30 liters gjæringsbøtter over hverandre. Med en STC1000 kontroller er det enkelt å tilpasse temperaturen nøyaktig. Jeg bruker dette oppsettet for lager-øl i sommerhalvåret. Når det blir kaldere i kjelleren enn 10 grader, flytter jeg STC1000 kontrolleren over til en stor isoporkasse som også tar to bøtter. Her bruker jeg varmeutgangen på STCen og kobler til en Biltema frostvakt.
 
Tilbake
Topp