• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Gruppekjøp av 'uKeg Pressurized Growler'? [Avsluttet]

Desverre, for å få den prisen måtte eg bestille en pakke på 12 stk, to stk til ville kostet $260 og blitt sendt som eget kolli så veldig lite å spare; samt kickstarter perioden gikk ut i løpet av natten.
 
Snubla over denne saken på Kickstarter, og må si det frister å bestille. Lurer i den forbindelse på om noen (fortrinnsvis Bergensområdet) kunne tenke seg å gå sammen om en 12-pack 128oz for å få ned prisen og frakten litt?

https://www.kickstarter.com/project...ressurized-growler-for-fresh-beer/description

Edit:
Følgende har meldt interesse om vi får bestilt 12stk til ca 1000 NOK/stk

BEikeland, 4 stk
klone, 1 stk
Kaspar, 1stk
hjemmebrygger, 2 stk
Rune Alm, 2 stk
Confusius, 1 stk
Palme, ?/1 stk
Bjørn - 1 stk
 
De prøvde å få finansiert bedriften med $75000 for å kunne starte, men fikk inn $1559525. Det er ganske mange ganger det de hadde regnet med, og krever selvsagt et helt annet produksjons- og distribusjonsapparat. Så det er ikke veldig overraskende at det tar (mye) lengre tid enn det opprinnelige estimatet. Men jeg vil heller ha god kvalitet på uKeg'en min enn å få den 2-3 mnd før :)

Det de har vært dårlige på er å komme med realistiske estimater for backerne så fort de ser at det kommer til å sprekke. Og de kunne selvsagt jobbet med utvikling av produksjonslinje for 128oz MENS de produserte 64, i stedet for å vente helt til nå med å gjøre det :)
 
uKeg 128 Production Update
As we stated in our last update, we’ll be working through the uKeg 64 production through the end of 2015, then switching over to uKeg 128 production in the beginning of January.
Brian will be visiting the factory during the first two weeks of December to approve the new uKeg 128 bottles. The bottle form is completed and the last step is to qualify the neck forming step. Production versions of the sight glass and brass parts have been made, and the caps and the taps are all the same as the uKeg 64!

(Hele oppdateringen:
https://www.kickstarter.com/project...-beer/posts/1394664?ref=backer_project_update )
 
Så; vært "litt" furore på den der kickstarter sida dei siste dagene. Til og med eg har våkna under brua mi og trolla litt .. og det skal litt til.

Det kommer frem at Growlerwerks har i all stillhet ingått kommersielle avtaler om leveringer, og grunnet øvrige produksjonsforinkelser bestemt seg for å levere kommersielle ordrer "parallelt" med kickstarter leveransene. I praksis ser det kanskje ut som dei har levert kommersielle avtaler forran kickstarter nå før juleshoppingen.

Men det som er på det reine er at dei velger å produsere 8500 ekstra uKeg64 før dei begynner på uKeg128 produksjonen. Ikkje spesielt imponert. Realistisk sett blir det heilt sikkert badetemperaturer langt oppover norskekysten før vi ser noe levering av uKeg128.

Får bare krysse fingra og håpe dei lever opp til forventningene, og litt til, når dei først dukker opp:)
 
Nå har GrowlerWerks omsider begynt å spille med litt åpnere kort. Patent søksmål fra Drink Tank + produksjonsutfordringer har spist opp for mye av kapitalen og de trapper opp salg utenom Kickstarter for å prøve å redde skuta før den synker.

De har korrigert status på leveranser og sier 30% av Kickstarter ordrene er levert, og at det blir nedprioritert for å hente inn mer kapital. Og det er jo triste nyheter. Føler ikkje heilt eg er i markedet for å promotere uKeg64 uten å ha sett en som virker, så vurderer å sette en bestilling, lever både produkt og levering opp til forventningene kan det jo være håp.

Det som er marginalt gode nyheter er at patenten til Drink Tank sansynligvis er ugyldig da både vakuumflasker og tappekraner eksisterte før dei søkte om patenten sin; men det er uansett en kostbar kamp GrowlerWerks må ta, på bekostning av økt risiko for (nesten) alle som støtta Kickstarter prosjektet.

Eg har sendt en melding til de som var med på bestille her, dere veit hva dere svarte, og alle som svarte, svarte cirka det samme - send en melding om det endrer seg; men det er nok sommer 2017 eller senere før det evt dukker opp noe øltønner.

En måned til neste oppdatering fra GrowlerWerks, håper de fortsetter å spille med åpnere kort og patent trøbbelet ordner seg.
 
Siste oppdatering fra GrowlerWerks hadde faktisk en prognose!

De foventer å levere alle 12-pack 128Oz frem mot April - men tar det litt rolig med optimismen, de har stille og rolig hoppa over utlandske forsendelser før og eg har ingen tru på at eg får svar på forespørselen om den prognoses inkluderte utlandet også.

Men det er nå unansett første gang de kommer med noe leveringsprognose. Ellers påstår de at de har levert ca 50% av alle rewards, og statestikken antyder at de antagelig ikkje kommer i mål med 100% innen 2017 heller. Men klarer de å sende innen april er det håp for sommeren!
 
Siste oppdatering fra GrowlerWerks hadde faktisk en prognose!

De foventer å levere alle 12-pack 128Oz frem mot April - men tar det litt rolig med optimismen, de har stille og rolig hoppa over utlandske forsendelser før og eg har ingen tru på at eg får svar på forespørselen om den prognoses inkluderte utlandet også.

Men det er nå unansett første gang de kommer med noe leveringsprognose. Ellers påstår de at de har levert ca 50% av alle rewards, og statestikken antyder at de antagelig ikkje kommer i mål med 100% innen 2017 heller. Men klarer de å sende innen april er det håp for sommeren!

EDIT:
Jeg fikk også beskjed om at de var klare til å levere 128oz. Er det noen plasser igjen på 12-pack, eller er alt booket?

Det ser ut til at de fleste som har kjøpt med Kickstarter ikke har mottatt varene, selv om de finnes i nettbutikken til selskapet, og i flere andre utsalg. Hmmm.
 
Sist redigert:
Var booka før eg backa Kickstarter ja.

Men ja, kickstartere har, siden de ble lagt ut på Amazon og i butikker før jul 2015, vært satt i køen hele veien. Informasjonen fra GrowlerWerks kan i beste fall bekrives som tvilsom, så eg trur på levering når eg ser det..

Men betiller man på nett eller kjøper i butikk så får man jo levert sakene omgående ja, slik har det vært hele tiden.
 
Måtte jo være for godt til å være sant; ser en annen har fått svar og sitert i en kommentar:

" I can tell you though that we have started and are continuing with fulfillment to international KS backers with the Stainless Steel uKeg 64’s and have yet to start fulfillment on any of the other models internationally. Due to the fact that we are not fully set up for international service or distribution channels we wanted to make one final inspection to the units and work out any issues before we started shipping overseas to you. "

Så da er vi tilbake til å ikkje ha en anelse om når de tenker å sende uKeg128 .. for et sirkus!
 
Måtte jo være for godt til å være sant; ser en annen har fått svar og sitert i en kommentar:



Så da er vi tilbake til å ikkje ha en anelse om når de tenker å sende uKeg128 .. for et sirkus!
Den som vente på noe godt..... blir pissed. klone(ikke så tålmodig kunde lenger)
 
Tilbake
Topp