IKT-NM i Hjemmebrygging 2015

Da kom siste deltaker (nr 45) på plass og vi kan derfor ikke ta i mot flere påmeldinger.
Slik ser deltakerlista ut for 2015. Info om antall brygg, navn på medbrygger osv, kan fremdeles redigeres på den samme url som dere brukte til å melde dere på.

Deltakerliste August 2015.JPG
 
Hei. Tror ikke det blir stort mer enn 1 meter til hver i år. Vi fyller steder maks for å få plass til flest mulig bryggelag.
Noen av plassene har litt veggplass bak seg, men det er mye vinduer og vanskelig å feste noe der.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
BryggSelv sponser IKT-NM.
-------------------------------------------

Vi har også i år vært så heldige å få med BryggSelv som sponsor!
Det vil vi at de beste bryggelagene kan se fram til meget fine premier, hvis de brygger øl som faller i smak hos publikum og/eller fagdommere.

Om BryggSelv:
Bryggselv er bryggebutikk for hjemmebryggere og grossist for store bryggerier. Vi har hentelager og administrasjon på Sofiemyr og 6 butikker i Norge; Oslo, Stavanger, Kristiansand, Arendal, Larvik og vi åpner butikk i Asker / Bærum den 1. september.

https://www.bryggselv.no
 
Er det lagt ut publikumsbilletter? Hvor kjøper man dette?
Ja, som det står lenger opp i tråden, ble de lagt ut 6.august på https://ikt-nm.hoopla.no/sales/iktnm/

.....og tre dager senere var de utsolgt.

Bouvet har en del billetter til sine kunder, så hvis dere er kunder av Bouvet, kan dere spørre kundekontakten. :)

Men det kan også hende det blir noen billetter igjen som blir lagt ut for salg senere. Da skal jeg varsle her og på FB-siden.
 
Finnes det eller kommer det noe mer detaljert info for deltagere?
Jeg lurer feks på hva man kan ha med seg, hvor mye plass man får, er det noe vi må stille med bortsett fra 19l øl?
 
Finnes det eller kommer det noe mer detaljert info for deltagere?
Jeg lurer feks på hva man kan ha med seg, hvor mye plass man får, er det noe vi må stille med bortsett fra 19l øl?
Hei,

Ja, vi kommer med litt mer detaljert info når tiden nærmer seg.
 
Premiene i år blir like fine som i fjor, kvalitetsprodukter fra Bryggselv som alle bryggere har bruk for.

1. premie: Co2 og fatpakke komplett
2. premie: Magnetrører med erlenmeyer kolbe og magnet
3. premie: Corneliusfat 19L med kjølekappe
4-6 plass: 0,5 kg Humle

Takk til www.bryggselv.no for velvillig sponsing.
 
Det er selvfølgelig fint med flotte premier til de beste bryggerne.
Men det alle hobbybryggerne som deltar i IKT-NM lurer på er; Får jeg brygge en kommersiell batch hvis jeg vinner?
Får jeg invitere med alle venner og bekjente på en pub for stolt å kunne bestille mitt eget brygg over disk?

Svaret er: JA, det får du!

I år brygges vinneren av dommerkonkurransen hos Nedre Foss Gård Bryggeri og vinneren av publikumsfavoritten brygges hos Schouskjelleren.

Bryggerilogo.png
 
Kun 16 dager igjen til IKT-NM 2015!

Det er i skrivende stund 43 bryggelag med totalt 65 brygg påmeldt. Heldigvis har vi 100 bryggere, 200 publikummere og 8 fagdommere å fordele godsakene på....

Praktisk info for bryggerne:
  • Bouvet stiller med bord, stoler og glass.
  • Bouvet stiller med festival-urinal for oppsamling av ferdig drukket øl.
  • Vi har ikke is eller andre kjøleremedier
  • Man bør stille med 15-20 liter (1 corny-fat) av hvert brygg for at alle skal på smakt og stemt på din øl.
  • Det er lov å sjarmere publikum med å servere snacks som passer til ølen.
  • For de som stiller med flasker, så er det lurt å bruke mugger til servering.
  • Dere kan stille med to bryggere pr brygg. Publikumsbillettene er utsolgt.
Tidsplan:
Fredag 30.oktober
17:00 - 18:00 Rigging og smaking på hverandres brygg
18:00 : Velkommen og informasjon om gjennomføring av mesterskapet
18:30: Dørene åpner for publikum
21:30: Resultater og premieutdeling
23:00: Lokalene tømmes og afterparty på Grisen (ølpub 300 meter unna)

Smaksprøver til fagdommerne blir hentet på deres stander mellom 18 og 20:30.
Publikum stemmer fram sine favoritter via sms. Instruksjon om stemming blir gitt når folk har kommet, men husk å minne folk på å stemme!

Lørdag 31.oktober
10:00 - 12:00 Henting av tomgods og utstyr (og premier og andre etterlatenskaper...)

Vel møtt!
 
(Jeg har en billett til overs jeg ikke har behov for. Send PM om noen er interessert)
EDIT : Solgt.
 
Sist redigert:
For en fest det ble!

Supert arrangement fra start til slutt. Velorganisert og velsmakende! Takk til alle som bidro til å gjøre min første opptreden som deltager til en fantastisk kveld!

Spesielt fornøyd med å få 5. plass i publikumskonkurransen for vårt brown ale!

Håper noen har bilder å legge ut :)
 
Det var en herlig kveld i går. Mange hyggelige mennesker, masse god øl, flott initiativ med tacotruck utenfor. Må få lov til å skryte av arrangørene for et feilfritt og flott arrangement som(bortsett fra strømmen til tacotrucken) gikk perfekt av stabelen. Selv for oss langveisfarende helt fra Nittedal. ;)

Takk til alle som stemte fram vår porter til 2.plass i PF. Vi er fortsatt i lykkerus ved vår første pallplassering i bryggeriet. :)
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp