• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

CO2-kartet - Oversikt stasjoner for fylling av C02

Er det noen som vet om fyllestasjoner for CO2 i Asker eller Bærum? Begge mine to 5 kilos tanker gikk tomme denne uken, så nå trenger jeg å få fylt opp raskt. Jeg har som regel fylt hos Ernst Nilsen på Alnabru, men det er nokså upraktisk for en som bor i Asker og jobber på Majorstua. Jeg ser det skal finnes et kart over fyllestasjoner, men den linken jeg prøvde funket ikke.
 
Da er en ny løsning ute til test.
http://norbrygg.no/stasjoner-fylling-av-co²/
De gamle er importert. Ta gjerne å send en mail til it@norbrygg.no hvis du enten vet at en ikke er aktiv lengre, eller at du vil legge til en ny.

Siden tråden har et overkommelig antall sider tenker jeg at de som er nevnt hittil bør få komme med på kartet. Savner i alle fall Bra-Tek i Drammen som fyller for 80kr/kg +mva og selger ombygde 5kg brannslukkere med rattventil for 975kr +mva, og den fra Sem utenfor Tønsberg som var omtrent like rimelig i pris.
 
Var innom Tess i Ålesund i dag. De kunne bare tilby en type løsning, kom på ca 2500 kroner i året pluss fylling. De fyller bare AGA flasker, mine to danskkjøpte to kilos flasker kom ikke på tale å fylle.

Har tools denne 700 kroners avtalen + fylling enda?

-C
 
For de som tidligere har brukt Noha på Laksevåg i Bergen, så har de desverre sluttet med dette.
Men de anbefalte meg en annen leverandør litt lenger ute på laksevåg

Haba sikkerhet AS
Johan Berentsens vei 41
5160 Laksevåg
Norway
haba-sikkerhet.no
+47 55 34 37 50

400eks mva opp til 5kg
500eks mva over 5kg

Ikke like kjappe som Noha som alltid fyllte mens du ventet. Men du kan bringe og hente stort sett samme dag utfra hva jeg forsto.
 
En oppdatering fra Kristiansand;

NOHA gjør ikke dette lenger. De sa de hadde flytta all fylling til vestlandet...

TO Slettebøe, Skibåsen 38, 4636 Kristiansand fylte for meg i dag.
Jeg fikk også en trykktestet og ombygd 6kg brannslukker for en fornuftig penge her!

kevin
 
En oppdatering fra Kristiansand;

NOHA gjør ikke dette lenger. De sa de hadde flytta all fylling til vestlandet...

TO Slettebøe, Skibåsen 38, 4636 Kristiansand fylte for meg i dag.
Jeg fikk også en trykktestet og ombygd 6kg brannslukker for en fornuftig penge her!

kevin

Oversiktskart oppdatert.
 
TO Slettebøe, Skibåsen 38, 4636 Kristiansand fylte for meg i dag.
Jeg fikk også en trykktestet og ombygd 6kg brannslukker for en fornuftig penge her!

Hva regner du som en fornuftig penge?

Sjekket nylig, og de skulle ha litt over 2.000kr for dette da.
Synes det var i overkant mye for en ombygd slukker..
 
Jeg betalte 1500 for en ombygd 6kg, inklusive trykktesting, fylling og rattventil. Et par tre dagers leveringstid.
 
Oppdatering vedrørende iceco2 i bergen. 400 kr inkl mva for en 6kg. Ring på forhånd. De har nå fått kortterminal. normalt så tar de imot flasker ila uka og leverer ut fredag.
 
Er det noen som vet om fyllestasjoner for CO2 i Asker eller Bærum? Begge mine to 5 kilos tanker gikk tomme denne uken, så nå trenger jeg å få fylt opp raskt. Jeg har som regel fylt hos Ernst Nilsen på Alnabru, men det er nokså upraktisk for en som bor i Asker og jobber på Majorstua. Jeg ser det skal finnes et kart over fyllestasjoner, men den linken jeg prøvde funket ikke.
Det er en akvariebutikk i Heggedal. De bytter 6kgsflasker.
 
Er det noen som vet om fyllestasjoner for CO2 i Asker eller Bærum? Begge mine to 5 kilos tanker gikk tomme denne uken, så nå trenger jeg å få fylt opp raskt. Jeg har som regel fylt hos Ernst Nilsen på Alnabru, men det er nokså upraktisk for en som bor i Asker og jobber på Majorstua. Jeg ser det skal finnes et kart over fyllestasjoner, men den linken jeg prøvde funket ikke.

Jeg fyller hos Bratek i Drammen. God pris og enkel reisevei fra Asker. I underkant av 300 for 2,5 kg om jeg husker rett.
 
Kartlenka på første side tar meg bare tilbake til NorBrygg-frontsiden. Finnes det ei ny lenke, evt. er det noen som vet hva det mest sentrale stedet i Oslo er for CO2-fylling?
 
Kartlenka på første side tar meg bare tilbake til NorBrygg-frontsiden. Finnes det ei ny lenke, evt. er det noen som vet hva det mest sentrale stedet i Oslo er for CO2-fylling?
Såvidt jeg vet er det 2 steder i Oslo vi pleier å fylle. Det er han på Alnabru (husker ikke i farta navnet) og Aktiv brannvern http://www.aktivbrannvern.no på kalbakken

Dansken på aktiv brannvern har alltid gitt god service og bedre priser enn på Alnabru.
 
Oppdaterte priser 01. jan 2016 - fra Bra-tek i Drammen - http://bra-tek.no/

Fylling 2 kg = 275,- ink mva
Fylling 5 kg = 427,50 ink mva.

Bra-tek prøver å få igang utbytteordning. Flaskesjef Tore er 70 år, og sier han skal bli pensjonist. Han forteller at han får en erstatter.

Kjøp av brukt flaske som er overhalt og har ny ventil:

2kg flaske = 956,25 ink. mva
5kg flaske = 1243,75 ink. mva

Bra-tek sender faktura. De har ikke betalingsterminal. Husk at Bra-tek ikke har åpent på fredager.

Bra-tek sitt slagord: Øl slukker tørsten.
 
Tilbake
Topp