Hva bruker du som bryggebord?

gle1

Norbrygg-medlem
Jeg er på jakt etter et studentvennlig(les billig), plassbesparende og praktisk bryggebord.

Post ditt bryggebord, uansett størrelse for inspirasjon!

Sent fra min D5803 via Tapatalk
 
Bruker et tv-bord som jeg fant på finn.no til en 50-lapp. Akkurat høyt nok til at jeg får et 60-liter Speidel gjæringskar under krana.
 
Jeg bruker en Udden frittstående kjøkkenbenk i stål fra IKEA som jeg fant på Finn.
udden.jpg
Den er litt høy når man skal røre oppi så den hadde nok neppe vært egnet for BIAB.
 
Jeg ble inspirert av løsningene, så jeg satte en klaff på benken. Utfellbare bein. Benkene er fra den gamle kantina på jobb. Noen måtte jo kjøre vekk søpla ImageUploadedByTapatalk1447964916.018020.jpgImageUploadedByTapatalk1447964934.450609.jpgImageUploadedByTapatalk1447964945.502211.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ikke si det til noen, men fram til nå har jeg brygget på gulvet (!). Fant no plank og er i gang med å snekre meg et bryggebord. ca 180 cm bredt og 60 cm dypt. Brygger BIAB (og nå med ny ind.plate). Finner ut at det mest optimale mht løfting og meskepose etc er at bordet blir 60 cm høyt. Det virer så latterlig lavt! Er det gjengs høyde?
 
Ikke si det til noen, men fram til nå har jeg brygget på gulvet (!). Fant no plank og er i gang med å snekre meg et bryggebord. ca 180 cm bredt og 60 cm dypt. Brygger BIAB (og nå med ny ind.plate). Finner ut at det mest optimale mht løfting og meskepose etc er at bordet blir 60 cm høyt. Det virer så latterlig lavt! Er det gjengs høyde?

Jeg brygger ikke BIAB, men mitt bord er ca 40cm høyd. lav-Tv-benk-aktig, for min del kunne det sikkert vært 10 cm høyere og, men det funker fint. Det spørs seff på høyden på kjelene og hvis du f.eks har den induksjonsplata under som bygger noen cm.
 
Jeg har laget meg et flyttbart bryggebord (hjul fra Clas Ohlson) basert på en bunnramme av 2"x4" hvor jeg har montert seksjoner fra en gammel baderomsinnredning oppå slik at en har tilkomst til skuffer og skap fra alle sider. Fikk tak i en kontorpult som jeg saget av beina og brukte platen som topp til mitt bryggerbord. La en voksduk oppå for lettere renhold. Her har jeg plass til alt mitt bryggerutstyr. Står og brygger i garasjen i dårlig vær og triller bordet ut i hagen i godvær. Funker supert for meg.
 
Tilbake
Topp