• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

*SOLGT* Alu kjele 33 liter, som ny, 300kr

Status
Stengt for ytterligere svar.
Selger en 33l aluminiumskjele billig for 300kr. Må hentes i Bergen. Den kan ikke brukes på induksjon. Har aldri vært i bruk, og er derfor som ny. Førstemann til mølla...

Edit: Er i 3mm gods
 
Alu kokegryte?
Var det ikke aluminiums gryter det sto om i amerikansk forskning der de kunne finne sammenheng mellom alu i kroppen og parkinsons sykdom? Eller husker jeg feil at det var Altzheimer.? En av de var det iallefall.
Jeg hadde aldri turt å bruke alu til noe mat eller drikke. Sorry for å ødelegge for deg, men synes dette er viktig info og grunn til å bruke syrefast.
 
Aluminium er et av de vanligste elementene i jordskorpa, men er likevel svært sjeldent å finne i metallisk form. Årsaken er at aluminium er et svært reaktiv grunnstoff som danner en kraftig kjemisk binding med oksygen

Pass på, det skal finnes i poteter også, dersom du ikke går på lavkarbo diett
 
Og i morsmelk erstatning

EFSAs vitenskapspanel viser til at det er barna som får den største aluminiumsbelastningen i befolkningen. Mattilsynet snakker om en ny grenseverdi for inntak av aluminium på ett milligram per kilo kroppsvekt i uken, en verdi som gjelder for den generelle befolkningen, altså voksne.
 
samt at Alzheimers er koblet til aluminiumsavleiringer i hjernen, selv om dette siste er kontroversielt.
 
Eg kan vise til noen sitat fra linken over: "Do not clean aluminum shiny bright or use bleach to clean an aluminum brewpot because this removes the protective oxides and can result in a metallic taste."
"There is more aluminum in a common antacid tablet than would be present in a batch of beer made in an aluminum pot."

Edit: Aluminiumskjeler har vært brukt til matlaging i lang tid. Så lenge det oksiderte laget på innsiden i gryten får være i fred, så skal det nok gå bra
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Tilbake
Topp