Tappekraner til kjøleskap

Hei,
Driver og vurderer og droppe picnic krana i kjøleskapet og få borret opp noen hull til et par tappekraner istede nå etter å ha dusja meg selv med et par ganger når jeg skulle flytte litt rundt på ting inni der..... kom selvfølgelig borti den et par ganger og den åpnet seg og dusjet fint rundt seg.

Ser jo at man får dette i alle muligens prisklasser og har ingen anelse om hva som skiller en god kran fra en dårlig en :)

Hva er det man bør kjøpe?

Ser blandt annet bryggeland har denne komplett med gjennomføring og skumdemper osv til ca 550
http://bryggeland.no/bryggeutstyr/co2-cornelius-fat/tappekran-krom-skumdemper-gjennomforing.html

men skal man over på en perlic kran så koster omtrent gjennomføringen alene 550?

Kan man trygt gå for den til bryggeland eller bør man være smart her og gå for perlic av noe slag når man først kjøper inn? Hva er merverdien?

Når det kommer til selve montering av kranene, så bør disse monteres så høyt på døra som "mulig" ? eller har dette lite å si?
 
Jeg har to "vanlige" kraner på tårn. Hvis jeg drar bort ei uke eller bruke en kran ikke så hyppig så klistrer de seg fast og jeg må av og til bryte dem nærmest opp. Så jeg har nå etter mye at og fram bestemt meg for perlic. Ja, de koster flesk men til gjengjeld har jeg de forhåpentligvis til slutten.
 
Det var i grunn et godt argument for å velge Perlic, må desverre innrømme at det i ny og ned fort kan gå en uke eller mer mellom hver gang tappekrana blir brukt :(
 
Kunne man ikke satt en t-ventil rett før kranen som man kobler til en flaske med starsan, og så renset kun kranen etter bruk? Så slipper men spyle gjennom alle slanger hver gang?
 
Du må ikke ha gjennomføring fra Perlick. Jeg bruker Crome gjennomføring til mine Perlick og er til en brøkdel av prisen. Jeg vet olbrygging.no har Crome gjennomføringer, så evt send en forespørsel på mail til dem om kun å få kjøpe det.
 
jeg har perlick 408. klistrer seg fast viss du ikke bruker den med jevne mellomrom. invester i 630 eller 650 eller drikk hver dag...
 
Den perlic kranen jeg linket til tidligere, følger det med gjennomføring. Den er nok ikke fra perlic, men er ihvertfall ss.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Låner denne tråden litt jeg. Har et tårn med Perlick-kran m/flow control. Tårnet ble levert med ca 1.5 m 3/16" (ID), 7/16" (OD). Denne slangen er det på tide å bytte ut, og jeg ser at tilsvarende slange hos f.eks. BryggSelv (https://www.bryggselv.no/fat-og-co2/Ølslange-UBS-3-16-400619-p0000000874) ikke er på lager per nå.

Det er jo fancy tynne slanger og JG-koblinger og greier som gjelder for tiden skjønner jeg, men slangenippelen på tårnet er jo beregnet for ID 3/16" så den siden av slangen må jeg vel uansett ha nevnte slange.

Noen som vet om en forhandler som har denne slangetypen/tilsvarende på lager?
Dersom man skulle gå for tynnere slange (f.eks. 3/16 OD), finnes det en JG-kobling som er overgang 7/16" til 3/16"?
Andre som har samme utfordring og eventuelt har en løsning? :)
 
Regner med at 3/8" OD / 1/4" ID stiv slange passer på slangenippelen. Superflexslange i 3/16" kan i alle fall monteres på 1/4" slangenipler. Og 3/8" finner du JG-overganger til. :)
 
Jepp, saken er bare det at jeg trenger det relativt snart, i hvert fall før 12.02.2016... Og da kan jeg jo like gjerne vente på den slangen som er i dimensjonen jeg opprinnelig lette etter (da den er forventet 21.01.2016)..
 
Så ikke at den var utsolgt. Bryggeland har på lager. Ellers kan du få litt orgnial JG-slange fra meg, hvis rød er en akseptabel farge i tappetårnet ditt.
 
Takk for tilbudet, jeg regner med jeg skal klare å oppdrive noe. I verste fall får jeg slakte den ene krana i keezeren min midlertidig ;)
 
Så litt på mesterbrygg.no
Lave priser, men jeg finner ingen produktbeskrivelser. Ser bl.a. ut som Perlic kraner, men bildet er tatt fra siden, så 'P' en vises ikke. Finner generelt lite info om produktene.
Firmaet eies av en 20 åring med sin far som medeier i styret. Drives fra en privatadresse. 1 ansatt. Etablert for 6 mnd siden. Telefon kun etter kl. 16:00... Ikke noe galt i det - sånn i utgangspunktet...
Noen flere som har handlet her?
 
Så litt på mesterbrygg.no
Lave priser, men jeg finner ingen produktbeskrivelser. Ser bl.a. ut som Perlic kraner, men bildet er tatt fra siden, så 'P' en vises ikke. Finner generelt lite info om produktene.
Firmaet eies av en 20 åring med sin far som medeier i styret. Drives fra en privatadresse. 1 ansatt. Etablert for 6 mnd siden. Telefon kun etter kl. 16:00... Ikke noe galt i det - sånn i utgangspunktet...
Noen flere som har handlet her?
Ser ut som kinesiske kopier. Har litt annen fasong på tuppen enn originalen. Det har i praksis ingen konsekvenser for produsenten å bryte patentrettighetene til Perlick, men det kan fort bli dyrt for dem som selger sånt i vestlige land.
 
Tilbake
Topp