kommunal tilvirkningsbevilling og salg fra egen virksomhet

Hei,
Utvidet skjenkebevilling for tilvirkning og skjenking i egen virksomhet er ordnet.

Kommunen kan også gi salgsbevilling fra eget bryggeri for salg i egen virksomhet til privatpersoner. Salget skal foregå fra et lokale i tilknytning til bryggeriet, og dette er fysisk adskilt fra skjenkestedet.

Kommunen er i villrede, så kan jeg komme med gode innspill og eksempler på hvordan det er løst i andre kommuner, blir kommunen lykkelig (ikke vanskelig å ha med å gjøre :) )

Har noen konkrete erfaringer (ikke synsing) med krav til adskillelse?
Tenker da i retning om atskillelse gjelder kun gjester/kunder? (separat betjening).

på forhånd takk :)
 
Har noen konkrete erfaringer (ikke synsing) med krav til adskillelse?
Tenker da i retning om atskillelse gjelder kun gjester/kunder? (separat betjening).

Så vidt jeg vet, er kombinasjonen av skjenke- og salgsbevilling ganske uvanlig. Jeg antar at kommunen kan henvende seg til Helsedirektoratet for å få rettledning der.

Det eneste stedet jeg kan huske å ha sett kombinasjonen, er hos Ægir (som jeg tror har bygd om siden jeg var der, minst en gang). Der er jeg rimelig sikker på at det var egen inngang og at du kom til en betjent skranke som var en forlengelse av bardisken. Målet her er nok at det skal være lett å skille kundene i de ulike delene når det er snakk om kontroll med åpningstider, aldersgrenser, medbrakt drikke osv.

Problemstillinga bør være den samme, uavhengig av om det er utvidet salgs- og skjenkebevilling eller normal bevilling uten rett til tilvirkning.
 
Tilbake
Topp