Billigste sted å kjøpe flasker?

neida, jeg har ikke hatt noe problem med å skaffe meg alle de bjørnunger jeg ønsker (og det er blitt en del:)). Kasse kr.16 + 24 flasker á kr 1 = 40 kr for emballasje til 8 liter øl.
 
Billigste er å spørre utesteder om å få deres flasker. De gir vekk gratis. Men da må du jo så klart påberegne en del vask, og evt etikettfjerning om du bryr deg om den slags.
 
En må jo regne med en del arbeid med å arbeide opp nok emballasje - om en ikke skal kjøpe nye flasker. Noen er så vanskelige å fjerne etikkene på at det ikke er verdt astrengelsene, men mange er ikke så gale, heller. Bjørnunger er enklest, men NØ, Ægir, Haandbryggeriet og Kinn er rimelig greie, Lervigs, også. 7 Fjell synes jeg er håpløse. Men får man en haug med flasker, er det jo bare å plukke ut de som er rimelig enkle, bevæpne seg med vannkoker, matolje, husholdningspapir og barberbladskrape (el.lgn.), og gyve løs på oppgaven. Zalo, skylling og oppvaskhåndkle til slutt. Når du har fått tak på det, er det ikke så håpløst.
 
Min erfaring er at for Ægir og 7-Fjell var det mye lim som henger igjen, det løser lett med swix klisterfjerner, men man må påberegne seg noen runder for å fjerne alt klisset. Nøgne Ø etikettene var relativt greie å fjerne med å bare la dem ligge noen timer i varmt vann.
 
Min erfaring er at for Ægir og 7-Fjell var det mye lim som henger igjen, det løser lett med swix klisterfjerner, men man må påberegne seg noen runder for å fjerne alt klisset. Nøgne Ø etikettene var relativt greie å fjerne med å bare la dem ligge noen timer i varmt vann.

Trenger ikke mer enn ett minutt hvis du fyller på glovarmt vann, samme med Kinn flasker, slik jeg har vist i denne videoen :)
 
Trenger ikke mer enn ett minutt hvis du fyller på glovarmt vann, samme med Kinn flasker, slik jeg har vist i denne videoen :)
Nice! Da skal jeg heller prøve det :) Ellers har brewshop.no grei pris på flasker, 129,- for 15 stk, blir vel kr. 8,6 for flaska, slipper unna sneiper og fjerning av etiketter.
 
Når det gjell 7Fjell syns jeg de var lett å få av,sett dem i en bøtte og fyll med varmt vann og la dem stå en stund så river av og bruke tennveske på et tørkepapir for å ta lim av
 
Fant en på finn.no som jeg fikk kjøpt brune nye 0.5 flasker for ca 6.50 pr flaske. Måtte dra til og kjøpe 20 esker a 12 flasker pr eske. Gikk sammen med en kompis og kjøpte 10 vær [emoji106]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Tilbake
Topp