• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Auksjon: Ultimate STC-1000+ (Solgt!)

Status
Stengt for ytterligere svar.
Auksjon: Minstepris 600,-
Budfrist fredag 29.01.16 klokken 14:00

Her har jeg satt sammen en solid STC-1000+, flashet med nyeste programvare 1.009+
Det er montert 1stk STC-1000+ som styrer temperaturen.
Så er det montert 2 tilleggs sensorer som måler temperaturer.
Og det er integrert en Arduino Nano i boksen, slik at du kun trenger å koble USB-kabelen til en PC for å re-programmere, flashe og oppdatere enheten.

Se for deg bruken slik.
Gjæringsskap med opp til 2 gjæringskar. STC-1000 sin sensor er klistret til ene karet, og styrer temperaturen i gjæringskaret.
Sensor 2 klistrer du til det andre gjæringskaret for å kunne lese temperaturen i det.
Sensor 3 måler lufttemperaturen i skapet, for å kunne skille kar-temperaturer fra luft-temperatur.

Den blå USB-kabelen kobler du i en PC for å lett kunne lage egne gjæringprofiler og laste det opp, uten å trykke deg i hel på STC-1000+ sine småkryptiske menyer.
Når det kommer ny programvare til STC-1000+, er det like lett å bare flashet den til nyeste versjon via den blå USB-kabelen.

Det er montert stikkontakter klar til mottak av kjøleskap og eventuell varmekilde.
(Jeg kan skaffe varmekilde og om du ønsker det. Enten reptillampe, eller varmebelte til gjæringskar. Det blir da i tillegg til prisen).

Som med alltid på disse STC-1000 enhetene, så fraskriver jeg meg alt ansvar for monteringen.
Dette er et gjør-det-selv-produkt, og du er selv ansvarlig for bruken av det.
(Har selv testet den på 2 brygg, og den fungerer utmerket.)
 

Vedlegg

  • 01.jpg
    01.jpg
    213,5 KB · Sett: 341
  • 02.jpg
    02.jpg
    201,5 KB · Sett: 353
  • 03.jpg
    03.jpg
    176,2 KB · Sett: 348
  • 04.jpg
    04.jpg
    176,1 KB · Sett: 354
  • 05.jpg
    05.jpg
    132,7 KB · Sett: 351
  • 06.jpg
    06.jpg
    227,7 KB · Sett: 349
  • 07.jpg
    07.jpg
    155,4 KB · Sett: 344
Pent. Ble litt overrasket over at du hadde klart å koble 3 sensorer (2 er max) til STC'en... men etter hva jeg kan se, er det kun en sensor til STC'en og de to andre er ikke koblet mot denne men til eget display (?)
Helt sikkert verd 600 :)
 
Disse to-leder sensorene måler motstand, og kan derfor måle feil ved endret lengde på ledningen. Siden STC'en kan kalibreres, kan du kompensere for dette.
Jeg kjenner ikke TPM-900. Søker du på nette finner du sikkert info om disse også
 
Noen som vet når Matss slipper neste versjon forresten? Litt lite aktivitet på agithub, og jeg lurer på om jeg skal vente med å gjære, eller er det bare å kline til med gammel versjon.

Ser dette ble litt off topic
Hvor lange er sensorledningene og kan man forlenge disse? I tilfelle hvor langt?
p-nice type leder bra, og kan forlenges, dog ville jeg stoppet før 20m
Gitt god kvalitet på forlengeren og at ev. støy under bruk fjernes.
 
Sensorledningene er 2m lange.
Som det blir nevnt her, kan ledningen til STC-1000 forlenges, og kompenserer i programmet.
(Veldig lett.)
TPM-900 kan ikke kompensere.
Så løsningen blir å forlenge sensoren til STC-1000 og sette den sensoren på det karet som er lengst borte.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Tilbake
Topp